Реконструкција деонице Тител–Орловат према плану

ОРЛОВАТ: Реконструкција пруге Тител – Орловат одвија се према утврђеној динамици, а радови се изводе по деоницама, саопштила је „Инфраструктура железнице Србије“.
Инфраструктура железнице Србије/Носивост ове пруге биће повећана са досадашњих 16 на 22,5 тона
Фото: Инфраструктура железнице Србије/Носивост ове пруге биће повећана са досадашњих 16 на 22,5 тона

До сада је дуж целе деонице изведено укупно око 50 одсто главних радова, који обухватају, поред осталог, демонтажу старог и полагање новог колосека, допрему и истовар туцаника, као и машинско регулисање колосека. 

„Готово у потпуности је реконструисана пруга између Титела и Перлеза, у дужини од око осам и по километара. У току су завршни радови на реконструкцији колосека у станици Перлез, чиме ће бити окончана прва фаза радова. На деоници између Перлеза и Фаркаждина, дугој око шест и по километра, до сада је завршено пола посла и очекује се да ће ови радови бити завршени до краја године“, наводе у „Инфраструктури железнице Србије“.

Између Фаркаждина и Орловата, на трећој деоници дугој нешто мање од девет километара, у току су припремни радови.

Фото: Инфраструктура железнице Србије/Ових дана ради се замена колосека у станици Перлез

Реконструкција пруге Тител – Орловат, чија је дужина око 24 километра, почела је 6. септембра, да би радови били интензивирани од 1. октобра. Реч је о железничкој деоници на прузи Нови Сад – Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат. Реконструкцијом пруге Тител – Орловат обухваћени су радови на горњем строју пруге, а предвиђено је да трају 200 дана.

„На прузи између Титела и Орловата предвиђена је замена шина и прагова, као и посипање новог туцаника. За извођење радова припремљен је потребан материјал, као што су шине, туцаник, затим дрвени и бетонски прагови, као и остали колосечни прибор неопходан за реконструкцију пруге. За ову деоницу биће коришћене демонтиране шине са трасе брзе пруге Београд–Суботица”, објашњавају у „Инфраструктури железнице Србије“.

Реконструкцијом пруге Тител–Орловат њена носивост биће повећана са досадашњих 16 на 22,5 тона, што ће привреди овог региона омогућити најквалитенији и најефикаснији железнички транспорт. Последњи пут ова деоница реконструисана је пре више од пола века.

У оквиру ових радова биће обновљено и 14 путних прелаза, од којих је један у Перлезу аутоматски, док су остали обележени знацима вертикалне и хоризонталне сигнализације. Колосек на путном прелазу у Перлезу већ је комплетно замењен, а у наредном периоду биће постављен и слој асфалта.

„Инфраструктура железнице Србије“ из сопствених средстава финансира реконструкцију деонице између Титела и Орловата, а радове изводи предузеће ЗГОП из Новог Сада. Радови се изводе у временском интервалу од 7 до 17 сати. У периоду када нема радова, одвијаће се теретни саобраћај на деоници од Новог Сада до Орловата и даље према Панчеву, односно Зрењанину, као алтернативним железничким правцима у условима градње пруге за велике брзине од Новог Сада до Суботице. Овим је обезбеђено одвијање теретног саобраћаја како привреда не би трпела последице због реконструкције пруге. На овом железничком правцу не одвија се саобраћај путничких возова.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1544
Најновије вести