overcast clouds
10°C
24.05.2025.
Нови Сад
eur
117.2451
usd
103.5917
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Професионални управници у зградама нису обавезни

04.02.2016. 17:55 13:33
Пише:

– Предлог закона о становању и одржавању зграда не уводи нове намете станарима, док ће професионални управници бити уведени само у зграде у којима станари то сами траже или где

не могу да се договоре – изјавила је  в. д. помоћника министра у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Јованка Атанацковић на представљању тог закона у Привредној комори Србије. – На такав закон, који ће коначно увести ред у зграде, чекамо већ 25 година. Толико је прошло од последњег закона који се бавио стамбеним зградама. Општине ће имати рок од шест месеци од почетка примене закона, која ће почети осмог дана од усвајања и објављивања у „Службеном гласнику”, да уведу регистар стамбених зграда на својој територији.

Она је додала да ће затим све зграде имати рок од три месеца да се ускладе с новим законом.– Закон је у скупштинској процедури по хитном поступку и надам се да ће бити усвојен најкасније до краја фебруара. Најпре ћемо имати рок од шест месеци да се формирају регистри, а надамо се да ће то бити и пре, а након тога зграде ће имати три месеца да се ускладе с новим прописима – казала је Јованка Атанацковић.



Ако станари не могу да се сложе, биће им наметнут професионални управник зграде, који ће водити скупштину станара, а то ће их коштати између 200 и 300 динара по стану и мораће да издавајају, као и иначе, новац за одржавање.Станари могу и сами да одлуче да ангажују професионалог управника зграде тако што ће га изабрати у регистру који ће водити ПКС. Зграде које имају пет и мање станова неће морати да имају скупштине станара, али ће морати уговорима да регулишу одржавање зграде.

Како каже, реч је о системском закону који ће спојити три стара закона – о становању, о одржавању стамбених зграда и о социјалном становању.



Она је подсетила на то да је деведесетих година прошлог века већина грађана откупила друштвене станове и да су они тада постали власници не само станова већ и заједничких делова зграде о којима морају да воде рачуна.– Предлог закона о становању и одржавању зграда не уводи нове – намете станарима – рекла је Јованка Атанацковић, додајући да ће станари само добити виши ниво одржавања зграда и да ће бити додатно обезбеђени. – Нови закон о становању, који ће бити усвојен до краја фебруара, после седам деценија ће решити и проблем тзв. заштићених станара који су присилно усељени у приватне станове.

Помоћница министра грађевине додала је да има око 3.500 таквих станова.



– Тим законом се то питање решава тако што ниједан заштићени станар неће остати без крова над главом, а онима чији су станови узурпирани вољом тадашње државе пре седам деценија, то ће бити враћено у посед – рекла је Јованка Атанацковић.

Реч је о станарима који су после Другог светског рата усељавани као закупци станова у приватној својини на неодређено време. Она је казала да ће новим Законом о становању, који предвиђа увођење регистра стамбених заједница, бити утврђен и тачан број станова са заштићеним станарима.



В. Ђуричић

 

Општине да одреде минимум за одржавање



Јованка Атанацковић  је објаснила да ће по доношењу закона обавеза локалних самоуправа бити да пропишу минимум суме која ће се издвајати за одржавање зграда на њиховој територији, а у складу са социјалним статусом локалног становништва. Како се јуче чуло одржавање зграда је јавни интерес, а само у Београду постоји око 5.000 зграда које нико не чисти, не одржава лифтове нити имају скупштине станара.

Пише:
Пошаљите коментар