Од виртуелног дружења до бизнис подршке
На новосадској Рибљој пијаци овог викенда, јуче и данас од 17 до 21 час одржава се несвакидашњи Бизнис фест. На пијачним тезгама више од стотину младих мама
представља око 70 најразноврснијих делатности којима се баве. Иницијатор првог окупљања ове врсте је Удружење Маме Новосађанке настало у октобру од истоимене Фејсбук групе, којој се током протекле две године свакодневно прикључивало све више младих мама и тренутно их је око 10.300 из Новог Сада и околине. Удружење је формирало њих пет, а двадесетак их је ангажовано као администраторке у две подгрупе. Првобитна идеја оснивача ове Фејсбук групе била је размена информација и онлајн помоћ у практичним проблемима значајним за маме и децу, али је врло жива активност спонтано довела до знатног проширења замисли. Основана је подгрупа у оквиру које је мамама било омогућено да купе, продају, поклоне или замене половну одећу своје деце из које она брзо израсту, као и играчке и другу беби опрему. Уз то, њихова жива активност на Фејсбуку пружала је прилику и за постављање низа питања и решавање дилема с којима се маме свакодневно сусрећу. Како објашњава ПР Удружења Маме Новосађанке Светлана Богићевић на свако онлајн постављено питање одмах стижу бројни одговори, тако да у шали кажу да су – бржи од Гугла. Све више чланица и све веће интересовање за ово дружење и помоћ мамама преко интернета довело је до идеје да се оно из виртуелног пресели и у стварни свет. Подгрупа на Фејсбуку у оквиру које маме тргују између себе прерасла је у Мамин базар. На првом је било тридесетак оних који су нудили дечију одећу, опрему и играчке и сваки наредни растао је и по садржају и по броју посетилаца, а четврти је већ окупио 110 излагачица. Сваког последњег петка у месецу у оквиру фејсбук групе одржава се акција “Кажи - покажи дан” која чланицама омогућава да се преко интернета рекламирају и представе делатност којом се баве. - Нисмо рекламна група и не желимо да рекламе прогутају суштину ове акције, али смо на тај начин видели да има пуно мама које имају неки свој бизнис и одлучили смо да им омогућимо да то и представе - каже Светлана Богићевић. - Тражећи место за одржавање овог првог Мама бизнис феста добили смо подршку ЈКП “Тржница” и могућност да искористимо тезге на Рибљој пијаци. Имамо стотинак пријављених чланица са преко 70 најразноврснијих делатности.
На Мама бизнис фесту посетиоци имају прилику да виде и купе нешто од корисних и лепих ствари које праве и продају маме: природну козметику, рукотворине, украсне предмете, одећу, накит, ручно рађене лутке, постељину, платнене пелене, носиљке за бебе, занимљиве торбе од амбалаже, кућну хемију, цветне аранжмане, пилетину, мед, природне воћне сокове. Уз то обавља се и масажа, шминкање, промовише јога, фитнес, туристички аранжмани, фотографске услуге, онлајн послови, часови страних језика... Планирани су и савети о дојењу, одвикавању од пелена и друге за маме, али и целу породицу важне информације, као и програми за децу. По речима наше саговорнице, многе маме нису до сада охрабриване да покажу оно што раде, неке су тек сада добиле подстицај који им је помогао да почну да развијају свој бизнис. Ово је година предузетништва, и Удружење Маме Новосађанке жели да подржи женско предузетништво. У плану је да се повећа број предавања и саветодавних разговора око регистровања фирми, кредита, олакшица, а пружа им се и могућност да се евентуално међусобно повежу у неком будућем заједничком послу. Тај сусрет уживо, како сматра Светлана Богићевић помоћи ће да се споје купци и продавци, али може са више страна да има плусеве – да то не буде само посао од куће и реклама преко Фејсбука, него да можда постане и нешто озбиљније, за шта оне до сада нису имале охрабрење. Крајем августа пред школску годину биће организован нови Мамин базар на коме ће уз уобичајену понуду дечијих ствари бити и уyбеници за школарце. Лето ће обележити активности и радионице за децу на Штранду. Бројне идеје чекају на реализацију, а ускоро ће бити уведене и Мама плус картице за попусте и погодности у разним делатностима за чланове Удружења.
Нина Попов