broken clouds
33°C
26.07.2025.
Нови Сад
eur
117.18
usd
99.8041
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

БЕЗ ПОЛИТИЧКИХ КАМПАЊА НА ФЕЈСБУКУ Компанија МЕТА уводи реструкције за политику, ево и зашто

25.07.2025. 19:08 19:18
Пише:
Извор:
eupravozato.mondo.rs
meta
Фото: Pixabay.com/ ilustracija

Америчка технолошка компанија Мета, која је власник друштвених мрежа Фејсбук и Инстаграм, саопштила је да од октобра ове године више неће дозвољавати политичко оглашавање на својим платформама у земљама Европске уније.

Као разлог наводе прекомпликоване и тешко примењиве регулативе које је увела ЕУ.

"Ова одлука није била лака, али од октобра Мета више неће прихватати политичке или изборне огласе, као ни огласе који се тичу друштвено важних питања, због захтева европских прописа које није могуће спровести", саопштила је компанија.

У саопштењу се наводи да нова правила о транспарентности политичког оглашавања у ЕУ доносе озбиљне оперативне потешкоће и правне нејасноће, због чега Мета оцењује да су захтеви "неспроводиви".

Европска регулатива о транспарентности и циљању политичких огласа (ТТПА) има циљ да се сузбије манипулација информацијама и страно мешање у изборни процес. На снагу је ступила у априлу 2024, али ће се њене кључне одредбе у потпуности примењивати од 10. октобра ове године.

Према новим правилима, сваки политички оглас мора да садржи ознаку транспарентности, као и јасне податке о спонзору, изборном контексту, висини плаћеног износа и методама таргетирања које су коришћене.

Мета подсећа да је још од 2018. године увела алате који омогућавају већу транспарентност у вези са политичким и изборним оглашавањем, укључујући обавезан процес ауторизације за оглашиваче и јавно доступну архиву огласа.

Међутим, компанија истиче да нова регулатива доноси "неодржив ниво сложености и правне несигурности" како за оглашиваче, тако и за платформе које послују унутар ЕУ. Због тих ограничења, како наводе, корисници у Европи ће убудуће виђати мање релевантних политичких огласа.

Мета је ову одлуку објавила недуго након што је и компанија Гугл у новембру прошле године најавила забрану политичког оглашавања у Европи, такође позивајући се на нова правила ЕУ.

Ове промене важе искључиво за територију Европе.

Извор:
eupravozato.mondo.rs
Пише:
Пошаљите коментар
ПАЗИТЕ ШТА И ЧИЈЕ САДРЖАЈЕ ОБЈАВЉУЈЕТЕ НА ФЕЈСБУКУ Компанија Мета помела 10 МИЛИОНА НАЛОГА, ево који су разлози
fejsbuk

ПАЗИТЕ ШТА И ЧИЈЕ САДРЖАЈЕ ОБЈАВЉУЈЕТЕ НА ФЕЈСБУКУ Компанија Мета помела 10 МИЛИОНА НАЛОГА, ево који су разлози

17.07.2025. 16:37 16:47