ИНСТАГРАМ У ОФАНЗИВИ Инфлуенсери, ево прилике за добру зараду КЛИКОВИМА ДО 18.000 ЕВРА
Инстаграм је лансирао нови програм награђивања за креаторе у САД-у, омогућавајући им зараду путем препорука и посета апликацији.
Програм је део Мета стратегије да конкурише ТикТоку и YouTube-u, док се компанија суочава с правним изазовима.
Инстаграм је управо лансирао амбициозан план за освајање тржишта креатора садржаја, омогућавајући им да директно зараде од саобраћаја који генеришу за апликацију.
У овом потезу Мета очигледно циља на ТикТок и YouTube, чији доминација на пољу инфлуенсерског маркетинга дуго није била доведена у питање. Али постоји један велики "залогај" - тренутни систем је резервисан само за креаторе у Сједињеним Америчким Државама. Хоће ли овај потез бити почетак краја глобалног монопола других друштвених мрежа?
"Препоруке" програм: Како функционише?
Инстаграм је лансирао пилот-програм под именом "Препоруке" (Referrals), који је доступан само путем позивница. Овај систем омогућава креаторима у САД-у да заради 92 евра за сваког новог верификованог корисника који се региструје преко њиховог линка.
Али то није све - креатори могу остварити исту зараду и за сваких 1.000 посета апликацији, под одређеним условима. Међутим, постоји горњи лимит од 18.400 евра.
Ове исплате процесира екстерни партнер, компанија Glimmer. Са јасно дефинисаним наградама, Инстаграм поставља високе стандарде за све који желе да постану део овог ексклузивног програма.
Како Инстаграм нуди "зараду на линковима"?
Инстаграм иде још корак даље, захтевајући од креатора да шире линкове ван саме платформе - на YouTube, ТикТок, Субстацк, па чак и Дисцорд.
Овај потез одражава растућу жељу Инстаграма да постане "центар" за све, омогућујући креаторима да монетизују садржај и на другим мрежама. С обзиром на то да су овакви покушаји конкурентских платформи раније наишли на критике, ово би могао бити кључни тренутак за Инстаграм да узме примат и надмаши конкуренцију.
Трка за доминацију у тржишту креатора
Овај корак долази у тренутку када Мета покушава да помери границе у глобалној трци за доминацију у тржишту креатора. У јануару је, када је ТикТок био суочен са претњом забране у САД-у, Инстаграм покренуо "Бонус за пробој" (Breakthrough Бонус) како би привукао ТикТок креаторе на своју платформу.
Нуди се између 2.300 и 46.000 евра месечно за ексклузивне уговоре, зависно од броја и успеха Реелс видео садржаја. Но, све ово долази у тренутку када Мета води правну битку са америчком Савезном трговинском комисијом (ФТЦ), која се налази у процесу антимонополског поступка.
Овај правни притисак могао би значајно обликовати будућност Инстаграма - и друштвених мрежа уопште. Хоће ли Мета издржати притисак и задржати свој тржишни положај?
(kurir.rs)