scattered clouds
18°C
08.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1768
usd
99.7929
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

СРБИ У КОЛОНАМА, ГРЦИ БЕЗ ОДГОВОРА! Српски ТАГ и даље не важи у Грчкој, амбасадор ОТКРИВА шта кочи договор

08.07.2025. 16:19 16:28
Пише:
Извор:
БизнисКурир/ЕУправо зато
da
Фото: Pixabay.com/ ilustracija

Амбасадор Србије у Грчкој Никола Недељковић говорио је како су текли досадашњи преговори што се тиче српског тага, као и шта сада чека возаче из Србије који путују у Грчку.

Упркос томе што је најављена примена српског тага у Грчкој од 1. јула, планирано увођење јединственог система електронске наплате путарине одложено је због техничких и организационих разлога јер "Грчка још није завршила потребне припреме", сазнали само од грчких надлежних институција.

Тим поводом разговарали смо са амбасадором Србије у Грчкој Николом Недељковићем, који је говорио како су текли досадашњи разговори, као и шта сада чека возаче из Србије који путују у Грчку.

Преговори о примени српског тага, подсетио је, трају од 2023. године, а договори који су постигнути праћени су поштовањем закона и прописа. Потврда, "да ће се све решити" стигла је од грчког министра транспорта, Христоса Димаса, који је приликом посете Београду дао обећање за брзо решавање ситуације у овој сезони.

da
Фото: Pixabay.com/ ilustracija

- За разлику од Србије, где су 'Путеви Србије' једини надлежни за наплату путарине, у Грчкој тај посао обавља 8 концесионара, који управљају наплату на свакој деоници. Једина државна је 'Игнатиа Одос', која покрива север Грчке, али такође и иступа испред Удружења концесионара. Ми смо разговарали са свим релевантним чиниоцима, чак је ово била тема у децембру између два МСП. Након посете министра Димаса Београду, српска страна, односно 'Путеви Србије ', која је потписала и НДИ са Игнатиом, изашла је са проценом да би имплемантација могла да буде до почетка јула. Поготово сто су исту ствар урадили са Хрватском и прешли већ пут ЕУ регулативе - објаснио је амбасадор.

Како се незванично сазнаје, један од разлога могао би бити и тај што грчке компаније имају "разрађени механизам да своје тагове продају на нашем тржисту, да бесплатно стижу на кућну адресу".

Ипак, од амбасадора сазнајемо да интензивни разговори о брзом решавању ове ситуације и даље трају.

Према изјавама званичника, Србија је још пре неколико месеци била спремна да примени свој систем са Грчком. Софтвер "Толл фор алл" може да буде имплементиран за мање од 30 дана, али се у Грчкој касни са припремама. За сада, српски возачи ће и даље морати да користе постојеће методе плаћања путарине у Грчкој, док се не постигне коначан договор.

Јединствени таг или ЕНП је уређај који се користи за бесконтактно плаћање путарине, а поставља се на унутрашњу страну предњег ветробранског стакла возила и омогућава возачима да кроз наплатне станице пролазе без заустављања и чекања.

Коришћење је врло једноставно - након што се уређај постави на унутрашњу страну ветробранског стакла, возач може да кроз наплатне станице пролази кроз саобраћајне траке изнад којих стоји ознака ЕНП. Пошто нема заустављања, трансакција се аутоматски извршава. Конекција се успоставља преко антене инсталиране на надстрешници изнад улазне/наплатне саобраћајне траке.

Један ТАГ користи се за једно возило одговарајуће категорије, осим кад је у питању категорија 1, у којој један уређај може да се користи за више возила. ТАГ нема временско ограничење коришћења и на њему се налазе следећи подаци: регистарски број возила, категорија пута и износ плаћене путарине.

Цена ТАГ уређаја је 2.022,00 динара, а постаје валидан за коришћење после уплате почетног износа претплате. Може се купити у овлашћеним пословницама ЈП "Путеви Србије", код овлашћених дистрибутера и у више од 900 пословница ЈП "Пошта Србије".

Извор:
БизнисКурир/ЕУправо зато
Пише:
Пошаљите коментар