ОВАЈ МОДЕЛ АУТА ЈЕ НОЋНА МОРА ЗА НОВЧАНИК Сервис ће вас коштати као ПОЛОВАН АУТО! Ево која три бренда ће вас УНИШТИТИ трошковима
Куповина аутомобила тек је почетак трошкова. Поред цене возила, осигурања и горива, ставка која највише забрињава сваког возача јесу непланирани кварови.
Управо зато је немачка компанија Carly, позната по алатима за аутодијагностику, спровела детаљну анализу и открила колико власници најпопуларнијих марки у просеку троше у сервисима.
Анализа је обухватила најчешће кварове забележене њиховим дијагностичким уређајима у последњих десет година, а процењени трошкови поправки заснивају се на званичним калкулацијама самих произвођача, пише Индеx.
Возачи БМW-а плаћају највише
Резултати нису донели велика изненађења – прва три места заузеле су премијум марке. На самом врху неславне листе налази се БМW.
Власници популарних "бимера" за одлазак у сервис у просеку морају да издвоје чак 1.150 евра.
Анализа, ипак, показује да трошкови значајно варирају у зависности од модела.
Тако је БМW Серије 5 рекордер са просечним трошком поправке од невероватних 1.525 евра.
Царлy дијагностика као најчешће проблеме наводи замену ДП филтера и квар ламбда сонде – обе поправке спадају међу скупље.
У поређењу са тим, популарна Серија 3 са просеком од 875 евра делује готово повољно.
Ауди на другом месту
Сребрну медаљу односи Ауди, чији власници у просеку плаћају 989 евра по посети сервису. И овде постоје велике разлике међу моделима.
Помало изненађујуће, најскупљи за одржавање је најмањи модел – Ауди А1 – са просеком од 1.235 евра.
Подсетимо, према ТÜВ извештајима, модели произведени до 2015. познати су по проблемима са разводним ланцем, а чести су и кварови опруга и амортизера.
Мерцедес тек нешто повољнији
Нешто јефтинији је Мерцедес, с просечним трошком од 942 евра.
У оквиру понуде истиче се модел ЦЛА са просеком од 1.135 евра, док је популарна Ц-класа са трошком од 800 евра знатно испод просека марке.
Опел има најниже трошкове поправки
Одмах иза немачког премијум тројца долази Волксwаген, чији просечан трошак поправки износи 767 евра. Следе га Форд са 588 евра и Хyундаи са 575 евра.
Најмање брига око сервисних трошкова, према овој анализи, имају власници Шкоде и Опела.
Поправке за чешку марку у просеку коштају 450 евра, док је Опел апсолутни победник са свега 375 евра – што је мање од трећине трошка за БМW.
Треба ипак напоменути да је Carly анализа обухватила 21 популаран модел, па су неке марке изостављене. Тако, на пример, остаје непознато да ли је Дачиа – позната по ниској цени – подједнако повољна и за одржавање.
Такође, истраживање не прави разлику између нових и половних возила, као ни између различитих генерација модела, што може утицати на коначне резултате.