Болнице добиле највише оцене од пацијената

Истраживање задовољства корисника у установама примарне, секундарне и терцијарне здравствене заштите урађено је од 27. новембра до 1. децембра 2018. године, према Стручно-методолошком упутству Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”.
bolnica, dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

Испитивање је урађено у 176 установа примарне здравствене заштите, укупно је обрађено 46.482 упитника и то 57,8 одсто у службе опште медицине, 28 одсто у служби педијатрије и 14,2 одсто у гинеколошкој служби.

- Средња оцена задовољства корисника примарне здравствене заштите у Републици Србији за 2018. годину износи 3,96. Резултати истраживања општег задовољства корисника показују мале варијације у службама опште медицине, педијатрије и гинекологије. Средња оцена општег задовољства у стоматолошкој служби у 2018. години је 4,14.

Средња оцена општег задовољства корисника здравственом заштитом у интернистичким амбулантама износила је 4,06 (4,22 у примарној здравственој заштити и 3,98 у стационарним установама). Средња оцена задовољства болничким лечењем у целини је 4,30. Задовољство услугама лекара и медицинских сестара високо је оцењено у свим регионима и свим типовима здравствених установа - наводе у “Батуту”.

Најнижа средња оцена општег задовољства болничким лечењем је на гинеколошко-акушерским одељењима (4,18). Највишу средњу оцену лечењем у целини имали су лечени у осталим здравственим установама (4,45) и специјалним болницама за рехабилитацију (4,43).

- Просечна старост корисника који су попуњавали упитник о задовољству у службама примарне здравствене заштите је 44,5 година, а упитник је попунило 54,8 одсто особа женског пола. Више од половине испитаника је са средњим образовањем (57,3 одсто) и једна четвртина са вишом и високом школском спремом (26,2 процента), две петине је проценило материјално стање домаћинства као осредње (40,7 одсто). Корисник службе опште медицине је лошијег материјалног стања, формално нижег степена образовања и старији од корисника остале две службе у примарној заштити - кажу у “Батуту”.


Отказују прегледе јер немају пара за партиципацију

Сваки десети корисник (10,2 одсто) одложио је здравствену услугу бар једном у последњих 12 месеци јер није могао да плати учешће или лекове. Овај проценат је, са мањим осцилацијама, стабилан од почетка испитивања задовољства корисника 2009. године, а ове године је у паду у односу на прошлу годину за 1,2 одсто.


- Најмање прегледа се заказује код педијатра, а најдуже се на заказан преглед чека код гинеколога. Проценат пацијената који су чекали на заказан преглед изабраног лекара дуже од три дана је смањен у служби опште медицине за 4,1 одсто и незнатно у служби педијатрије и гинекологије у односу на претходну годину, за ниво Републике - показују резултати анкете.

Анкетирани пацијенти су у протеклих дванаест месеци у просеку користили девет пута услуге државног доктора и то седам пута код свог и два пута код другог лекара, а и два пута приватног сектора.

Сваки двадесети корисник (4,5 одсто) сматра да лекар не одваја довољно времена за разговор са њима, 2,9 одсто њих сматра да их лекар не слуша пажљиво и 3,1 осто испитаника наводи да не добијају јасна објашњења о лековима који су им прописани.

Љ. Петровић

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести