Ћулибрк: Јунајтед медија нам је забранила емитовање Н1, спорт канала...

БЕОГРАД: Генерални директор Телекома Србије Предраг Ћулибрк рекао је данас да је Јунајтед медија ултимативно забранила Телекому емитовање Н1, Спортклуба, Синеманије, Гранда и других њихових канала, те да за то што су гледаоцима Супернове ускраћени ти канали није одговоран Телеком.
1
Фото: Танјуг/ Раде Прелић

"Оно што желимо да подвучемо је да Супернова није искључила канале својом вољом, већ зато што је од стране Јунајтед медије стигао ултимативни захтев да се канали искључе", рекао је Ћулибрк на прес конференцији, на којој су представници Телекома и правни заступници те компаније указали да све остало што се појавило у јавности представља замену теза.

Објаснили су да је Телеком спреман да већ данас врате сигнал свих искључених канала, уколико Јунајртед група повуче претњу кривичним пријавама Телекому, уз опаску да би то био знак добре воље да се наставе преговори о сарадњи, о свим питањима.

Представници Телекома најавили су, истовремено, да ће та компанија тужити Јунајтед групу због пласирања лажних вести у овом случају о Телекому и истакао да је свима јасно да је друга страна, а не Телеком, искључила канале.

"То (да смо ми искључили канале) само је једна у низу вести који је пласирала Јунајтег група о нашој компанији. Тражићемо правду на суду и накнаду штете", поручио је Владимир Лучић.

Генерални директор Ћулибрк је најпре указао да је Телеком 17. јануара упутио први, ултимативни захтев, јасан и недвосмислен, и под кривичном и матаријалном одговорношћу, да се искључи 17 канала Јунајтед медиа групе.

„Све се то дешавало 17. јануара увече. Прво писмо за искључење канала добили смо око 21 час. На нашу молбу да наставимо преговоре, стигло је друго писмо у 22.30, ултимативно, где су претили под кривично-материјалном одговорношћу, уз претњу да ћемо бити тужени за пиратерију", рекао је Цхулибрк.

"У таквим условима нисмо имали избора и одлука о искључивању канала није била на Супернови, већ јасно на представницима Јунајтед медије", истакао је генерални директор Телекома, који је показао новинарима писма Јунајтед медија групе.

Цхулибрк је истакао да је писмима претходило неколико недеља преговора између Јунајтед медије и представника Супернове, те да је Супернова чак прихватила веће цене, него што су компаније у оквиру тог бренда имале у претходним уговорима са Јунајтед медијом.

Цена је, каже, прихваћена, јер је сматрано да је у интересу грађана да имају те тв канале.

"Потпуна је замена теза да нисмо хтели да прихватимо уговор. Прихватили смо цену, као и ултимативно трајање уговора од три године, који нама није до краја одговарао, али нисмо могли да прихватимо територијално ограничење, јер је незаконито", рекао је Ћулибрк.

Како је појаснио, трећи моменат уговарања који се тиче територијалног ограничења по предлогу Јунајтед медије, значи - да може да дистрибуирате ТВ сигнал на Новом Београду, али не на Вождовцу, можете на Старом граду, али не на Звездари...- је незаконит и за Телеком зато неприхватљив.

"Можда код дистрибуције неке друге робе такви услови могу да постоје, можда се такви дилови и аранжмани склапају када говоримо о мафијашким групама, али Телеком Србија не може да прихвати такве услове, јер Србију посматра као једно јединствено тржиште", истакао је Ћулибрк.

Додао је да су молили Јунајтед медију да избаци незаконите елементе из уговора.

Цхулибрк је навео и да није то једини елемент уговора који се не сматра најбољом праксом, када се говори о уговорима међу привредним друштвима.

"Ја сам 12 година генерални директор, у својој пракси потписао сам неколико хиљада различитих уговора, али овакав модел заиста нисам видео, нити преговоре где вам једна страна пошаље уговор у ПДФ-у, без могућности да се око било чега договорате је незабележено, јер у буквално свакој другој тачки и цлану уговора имате претњи раскида уговора и наплате уговорних казни које достижу и до 20 милиона евра", рекао је Ћулибрк.

Он је указао и да је Јунајтед медија пласирала још једну замену теза - да нису желели да потпишу уговор са фантомском фирмом Супернова.

"Свима је јасно да је Супернова наш бренд, регитрован као бренд и да ни у једном моменту није захтевано од Јунајтед медије да потпише уговор са Суперновом, јер она није привредно друштво. Све време је била тема, и они то добро знају, да се потпише уговор са компанијама које послују под брендом Супернове, пре свега Радијус вектор и Коперникус технолоџис, са којима годинама постоји сарадња Јунајтед медије", рекао је Ћулибрк.

Поновио је да Супернова није била уговорна страна, већ је кровни бренд, и да је то "класнично подметање".

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести