Ловрековић: Нема цензуре, велики простор за критику

БЕОГРАД: У Србији не постоји цензура у медијима, рекао је данас Томислав Ловрековић представљајући у Медија центру резултате истраживања новооснованог Центра за медијски мониторинг.
medija_mediji
Фото: Танјуг (Видео)

Ловрековић је, на основу анализе, како је навео, садржаја листа "Данас", недељника "Време" и "НИН", као и телевизије Н1, такође рекао да је установљено да постоји велики простор за критику, па чак и дискриминаторског односа.

"Прича о цензури је само фарса којом покушава да се створи нестабилна клима у Србији", додаје Ловрековић. 

Ловрековић је казао да су током истраживања анализирали три сегмента - штампане медије, где су укључени интернет портали, електронске медије и друштвене мреже, са посебним освртом, како је истакао, на говор мржње.

"У периоду истраживања, дневни лист ''Данас'', објавио је 311 текстова који су посвећени актуелној власти и председнику Србије Александру Вучићу, од којих 61,41 одсто има изразито негативну конотацију", каже Ловрековић.

Додаје да у редакцијским коментарима, колумнама и личним ставовима објављеним у том листу постоји дискриминаторски став, као и говор мржње.

"Насловнице часописа Време и НИН неретко су скандалозне, садрже личне увреде, а посебно је занимљиво да се напади повећавају када се покрене питање решавања судбине КиМ", каже Ловрековић.

Према његовим речима, када је у питању телевизија Н1, постоји "извесна" објективност када су у питању извештаји, али је, каже, 86,32 одсто ауторских прилога изразито негативне конотације према актуелној власти, док је више од 90 одсто гостију опозиционо "благо или оштро оријентисано".

Када су у питању друштвене мреже, правни тим Центра за медијски мониторинг дошао је до закључка да се дневно изнесу у просеку 2,25 квалификације на рачун председника Вучића или других представника власти, које, каже Ловрековић, не спадају у домен повреде угледа и части, већ у домен кривицног дела угрожавања сигурности и других кривичних дела који би морали бити процесуирани.

Истраживање је рађено на медијском садржају објављеном у периоду од 30. августа до 30. октобра. 

На питање представника организације Бироди, који се такође бави испитивањем и анализом медија, која је методологија коришћена за истраживање и на којем узорлу је обављено, Ловрековић је најавио да ће компелтно истраживање доставити заинтересованим редакцијама.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести