Почетак редефинисања верске наставе
Настава веронауке у основним и средњим школама у Србији, за око 500.000 ђака, од ове школске године одвијаће се по новом наставном плану.
Министар просвете Младен Шарчевић потписао је тај нови план, који би требало да исправи недостатке примећене у претходном.
У Српској патријаршији објашњавају да се нови план односи Православни катихизис, Католички вјеронаук и Програм словачке евенгелистичке цркве. То је тек почетна од фаза редефинисања верске наставе.
Кренуло се и у прецизније решавање статуса вероучитеља.
- Очекује се израда правилника о условима и стручној спреми вероучитеља, који ће тачно прописати услове за рад у школама на овом предмету - кажу у Одбору за верску наставу СПЦ и истичу да је следећи корак израда уyбеника и радних свезака, која ће се одвијати према важећем закону о уyбеницима.
Нови наставни план и почетак школске године били су тема и владине Комисије за верску наставу, која се састала у Сомбору.
- Оно што нас прво чека јесте формирање радне групе која ће радити нови правилник о условима и степену образовања вероучитеља и катехета. Морамо знати која је то врста стручне спреме неопходна да би наставници верске наставе могли да задрже посао у школи - рекла је Снежана Павловић из Министарства просвете, потпредседница Комисије за верску наставу.
Како је најављено у изради новог плана и програма верске наставе коришћено је петнаестогодишње искуство вероучитеља те се дошло до тема која су важна за децу, ученицима прихватљивији и лакше се повезују са свакидашњим животом, истичу надлежни.
Верска настава у образовни систем Србије уведена је 2001. године и сваке школске године се за овај изборни предмет, добровољно, определи између 450.000 и 530.000 ученика.
В. Ц.
Вероучитељи Исламске заједнице враћени за катедру
Министар просвете Младен Шарчевић донео је одлуку да се 40 вероучитеља Исламске заједнице (ИЗ) у Србији врати у наставу. Проблем извођења исламске веронауке актуелан је од 2008. када је своју листу кандидата акредитовала и ИЗ Србије. Све је кулминирало пре четири године када је Мешихат ИЗ у Србији издао фетву, којом се муслиманским ђацима у основним и средњим школама забрањује да похађају наставу веронауке коју изводе “неовлашчени и некомпетентни наставници, јер је супротно исламским прописима, циљевима и интересима ислама, ИЗ и муслимана”. Иначе, враћање вероучитеља на посао један је од пет захтева који су челници ИЗ у Србији истицали како би били нормализовани односи са државом Србијом.