Пробијен тунел “Чортановци” на будућој брзој прузи

ЧОРТАНОВЦИ: Руски РЖД Интернатионал и домаћи градитељи завршили су данас, упркос кризи изазваној вирусом корона, пробијање десног тунела “Чортановци” на будућој брзој прузи од Старе Пазове до Новог Сада.
pruga cortanovci, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/Слободан Шушњевић
иректор РЖД Интернатионал у Србији Мансурбек Султанов, који је присуствовао пробијању тунела, дугог око 1,1 километар, најавио је да ће цела деоница од Старе Пазове до Новог Сада бити завршена у предвиђеном року, односно до новембра 2021. године.
 
Након пробјања и последњег кубика земље у десном тунелу, радници са јужног портала су прошли кроз рупу и поздравили се уз аплаз са колегама са друге стране.
 
Султанов је истакао да је тунел пробијен упркос томе што се ради у отежаним условима због кризе извазване вирусом корона и да је десна тунелска цев пробијена и пре рока, с обзиром да је раније било обећано Влади Србије да ће то бити учинено половином априла.
 
Деоницу Стара Пазовна-Нови Сад граде руске железнице заједно са домаћим фирмама у дужини од 40 километара и она је део будуће брзе пруге од Београда до Будимпеште која ће бити за брзине возова до 200 километара на сат.
 
"Ја сам на почетку радова на тунелу изјавио да ће сви рокови бити испоштовани и ми са инветитором и ресорним министрством и под контролом две владе пратимо овај пројекат. Данашње спајање јужног и северног портала тунела је стигло пре рока", рекао је Султанов.
 
Како је рекао, пробијање леве тунелске цеви у Чортановцима, дужине око 1,1 километар, биће завршено у јуну ове године, што је у складу са предвиђеним роком.
 
Истакао је да се та пруга кроз Србију налази на траси железничког Коридора 10, што је један од најважнијих европских праваца.
 
"Имамо данас 1.000 радника ангажованих на овом пројекту обзира на све околности. Корона не омета радова, али ми радимо поштујући све прописе и наредбе државе Србије", рекао је Султанов.
 
Он је прочитао писмо амбасадора Русије Александра Боцан Харченка који изразио велико задовољство због завршетка пробијања десне тунелске цеви и честитао извођачима и истакао да је то веома важна етапа у реализацији пројекта.
 
"Ван сумње је да је то најважнија фаза изградње савремене железницке пруге Београд - Будимпешта, која це постати неодвојив део мреже брзих пруга у Европи. Реализација пројекта це уцинити Србију јацом на инфраструктурном плану, а наше народе још ближим!", навео је Боцан Харченко.
 
Огромну захвалност заслужује руководство Србије председник Александар Вучић, премијерја Ана Брнабиц и потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић, као и други одговорни запослени у српским министарствима и установама, који пружају свестрану подршку реализацији овог амбициозног подухвата, поручио је амбасадор.
 
"У овом тешком периоду видимо са каквом упорношцу српска влада цини све што је могуце како би сацувала животе својих градана и градана Русије, који се налазе овде, на цему смо посебно захвални, доноси одлуцне мере за спрецавање ширења инфекције изазване вирусом корона, труди се да сацува економски потенцијал земље и да спреци социјалну тензију у друштву. Русија је увек била и бице раме уз раме са Србијом, цак и у најтежим временима, и наставице и убудуце да пружа помоц и сарадњу братском српском народу", истакао је Харченко у писму.
 
Слободанка Катанић из Инфраструктуре железнице Србије је захвалила руским партнерима на уложеној енергији и раду, што је разултирало завршетком пробијања десног тунела.
 
Радови су почели у августу 2017. и све се одвија онако како је договорено, рекла је она.
 
"Извођача није спречила епидемија корона вируса да ради пуним интензитетом и на томе смо му захвални", нагласила је Катанић.
 
Укупна дужина обе тунелске цеви је 2.242,5 метра, а данас је пробијена десна цев, дужине 1.086,5 метара.
 
Траса тунела пролази кроз сложене рударско-геолошке услове у влажном тлу, а са стане северног портала тунел излази у зону клизишта у границама националног парка Фрушка Гора.
 
Тренутна реализација радова на том објекту износи 86 одсто.
 
У оквиру истог пројекта, у току је изградња и двоколосецног вијадукта "Цортановци", дужине три километра.
 
Проценат реализације радова на вијадукту износи 91 одсто.
 
Вредност радова на изградњи тунела и вијадукта "Цортановци", који се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице, износи 337,6 милиона долара.
EUR/RSD 117.5878
Најновије вести