Заседао савет за електронску управу: Србија се такмичи с најбољима у свету

Реформа јавне управе и увођење електронске управе једна је од области у којима су постигнути највећи резултати, констатовано је на јучерашњој седници Координационог савета за електронску управу, којој је председавала председница Владе Србије Ана Брнабић.
brnabic, tanjug
Фото: Tanjug/S.Radovanović, arhiva

Потврда добрих резултата у последњих неколико месеци је стигла од угледних међународних институција, у чијим је независним извештајима Србија добила похвале. Извештај организације СИГМА, заједничког тела Европске комисије и ОЕЦД-а, који је недавно представљен у Београду, потврдио је да је Србија напредовала у пет од укупно седам индикатора у поређењу с 2017. када је реч о пружању услуга грађанима. У извештају се истиче да је Србија регионални лидер у тој области „с великим амбицијама да се такмичи с најбољима на свету“.

На састанку је оцењено и да је пођеднако важан извештај УСАИД-овог програма за економски развој који је обухватио 1.000 малих и средњих предузећа, а по чијим резултатима чак 72 одсто фирми које послују у Србији каже да је у последњој години повећана транспарентност и предвидивост пословања. Истовремено, 74 одсто испитаника из малих и средњих предузећа каже да је рад јавне управе ефикаснији него пре годину. Најновије истраживање јавног мњења које је спровео швајцарски програм „Свис Про“ показује да готово сваки други житељ централне Србије сматра да локална самоуправа води рачуна о грађанима. Пре девет година, тај проценат је био само 22 одсто. То истраживање је показало да, по мишљењу грађана, најбоље функционише општа управа задужена за издавање извода из матичних књига, уверења и потврда.


Уштеда пет и по милиона сати

Међу важније пројекте убраја се и наставак и даље унапређење аутоматске размене података по службеној дужности између органа јавне управе с циљем да се грађанима додатно поједноставе и убрзају административне процедуре. Примера ради, ту услугу користи више од 400 различитих институција јавне управе, а од почетка увођења до данас грађани 5,5 милиона пута нису морали сами да прибављају документа, већ су запослени у јавним институцијама електронски размењивали податке, при чему су грађани уштедели исто толико сати чекања на неком од шалтера јавне управе.


Премијерка Ана Брнабић нагласила је да „сви ти извештаји говоре о томе да је напредак у реформи јавне управе постигнут пре свега захваљујући увођењу електронске управе“.

На седници, којој су присуствовали представници органа државне управе и локалне самоуправе, академске заједнице, НАЛЕД-а, УНДП-а, амбасаде Велике Британије, Делегације ЕУ у Србији, као и представници привреде, представљен је Предлог програма развоја електронске управе у Републици Србији за период од 2019. до 2022. године. Исто тако, представљени су приоритетни пројекти у области дигитализације управе у наредном периоду. То је пре свега ширење брзог интернета по свим крајевима Србије, као и изградња државног дата-центра у Крагујевцу. Међу приоритетима се издваја израда централног регистра становништва, адресног регистра, метарегистра и регистра административних процедура, затим рад на новом порталу „еУправа“ који ће свим грађанима омогућити да на једном месту имају доступне све услуге електронске управе у Србији. Један од приоритета је и електронско архивирање и израда информационог система „еПисарница“, који ће државној управи и локалној самоуправи знатно убрзати процес слања и пријема докумената, завршетак пројекта Јединственог информационог система просвете, који ће омогућити праћење свих података током целог школовања, завршетка школовања и потом запошљавања, као и израда информационог система „Социјална карта“.

С. Ст.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести