ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА је добра САМО ЗА ГРУБЕ РАДОВЕ Новосађанин, Данијел Милошевић, алфа и омега фирме „Meaning”

У свом портфолију овај Новосађанин пише да је копирајтер и бренд стратеџист.
б
Фото: privatna arhiva

Шта то све подразумева, питали смо Данијела Милошевића, идејног творца и власника фирме „Meaning”.

- Копирајтер је рекламописац. Посао је да осмишљава комуникацију коју бизнис користи за појављивање на тржишту. Распон се креће од слогана за аутомобиле до промотивних текстова за креме за реуму или џинглова на радију. Брендстратег је новији назив за грану планера у рекламним агенцијама. Традиционални планери обично смисле шта ће копирајтер и остала екипа (дизајнери, сниматељи итд...) урадити. Они пруже идеју – каже Милошевић и додаје да је брендстратег особа која поставља правац комуникације једног бизниса – али бизниса који постаје бренд.

- У пренетом значењу, када произвођач сокова одлучи да више не производи сок него „напитак за ужитак”, тај превод у идеју осмишљава особа на тој позицији. - Добар копирајтер треба да урони у живот или микроживоте људи којима нешто нуди, док, са друге стране, поштује и прати рад других занатлија. На крају, захтева и дубински рад на себи. Што боље разумемо себе, разумемо боље и дубинске пориве људи за које пишемо. У почетку се то учи из књига и у школи и од других, али у једном тренутку човек мора сам да се отисне. Животна школа је мој коначни одговор, колико год волео сигурност званичне школе.


„Демотивација” води у нове идеје

Данијел Милошевић води и веома популарну страницу „Демотивација”, у којој, као двојица „Митбастерса”, разбија митове и глорификацију ИТ послова, чега је Линкдин препун.

- Демотивација дефинитивно отвара поље за нове идеје. Демотивација је као огледало: рефлектује оно што већ постоји и некад изобличи у сврхе шале. С друге стране, помаже и мени у раду да себе мање схватам озбиљно. Наравно, појаве се и нови сарадници, који деле исте идеје и размишљања, и то нас све заједно повезује – каже Данијел.


Данас је свима тема вештачка интелигенција, односно АИ, и њен утицај на постојећа и на нека нова занимања.

- АИ тренутно може да послужи у пешачким задацима, најпре у сумирању велике количине текста, пружању алтернативних израза и предлога идеја... У том смислу, убрзава раду јер потпомаже размишљање. Лако је добити 50 предлога који су далеко од добрих, али вас онда подстакну да тражите боље. Тих 50 предлога већ види више милиона људи у сваком тренутку, па је изазовно.

Ослањаћу се увек на људско знање и умеће кад ми је потребно фино познавање других људи и задатака. За грубе радове и прве верзије нечега ће АИ бити довољно добар, већ и јесте. За све што захтева пажљив приступ – само људска рука, каже и додаје:

- Свесни смо да неке машине тамо обликују наше речи и стварају нешто, све боље и боље из дана у дан нас опонашају. Са друге стране, посла још увек има јер једно је опонашати – друго је смислити шта треба опонашати, па на крају и бити довитљив како се може доскочити другима.

Мислим да се престројавање радне снаге већ дешава у свету. Компаније озбиљно смањују број дизајнера, на пример. Виртуелни асистенти су на удару. Програмери на првој линији.

Лично мишљење је да ћемо видети велико померање ка меким вештинама, а са друге стране (будући да ни то није неограничено) да ћемо видети можда и повратак механичким занатима, опипљивим и слично.

Када су нови послови у питању, размишљам куда бих могао са писањем. Одувек сам хтео да напишем сценарио или снимим хорор филм – те ћу се можда опробати и ту. А ако не успем, опробаћу се у неком занату - каже Милошевић.

Ивана Радоичић

EUR/RSD 117.0621
Најновије вести