Да ли и зашто касне поруџбине са Алиекспреса?

БЕОГРАД: Да ли још увек има бесплатне доставе за Србију за нарудзбине на АлиЕxпресу, или је она укинута, зашто нека роба касни или уопште не стиже, питање је које су ових дана покренули представници појединих удружења.
posta paket
Фото: pixabay.com

Из Алиекспреса наводе да је реч о логистичким питањима и да раде на томе да се ситуација побољша, док из "Пошта Србије" указују да све пошиљке из међународног саобраћаја прерађују, дистрибуирају и уручују у складу са прописаним процедурама и роковима доставе, одмах по приспећу и обављене царине те да су неосноване оптужбе да пошиљке интернет трговином нестају у Србији и да је за то одговорно то предузеће.

Из Управе царина наводе да евентуално може бити речи о кашњењу услед обуставе авио саобраћаја на самом почетку пандемије корона вируса и да имајући у виду да поштују све процедуре, њихово поступање,тврде, ни у ком случају не може бити узрок повећаних трошкова допреме.

Наиме, Удружења "Ефектива" претходних дана упозорило је јавност да се

"пошиљкама са Алиекспреса губи сваки траг када стигну у нашу земљу" и да су због тога поједини трговци одустали од слања робе за Србију.

Прецизније, наводе грађани Србије могу да купе само артикле до 4,99 долара, јер су се кинески трговци прерацунали да те мале штете могу да поднесу.

На фејсбук страници Удружења "Екектива" претходних дана објављено је да је роба мале вредности продавана уз такозвани "free shipping" за Србију, како би се купац мотивисао да и даље купује на "Алиеxпрешу".

Пошиљке за које је достава била бесплатна обично се називају "мале поштанске пошиљке", а те пошиљке имају "трацкинг нумбер", али само до изласка из Кине.

Купци, наводе, због недостављене пошиљке у року од 60 дана масовно покрећу спорове.

Из компаније АлиЕxпрес за Стартит Дневник објаснили су да директно повезују потрошаце и продавце.

"Бесплатну доставу нуде продавци који су недавно смањили услугу (неке су и даље доступне), због повећања логистицких трошкова које је проузроковала пандемија КОВИД-19 и односи се на све земље у којима трговци продају. Радимо напорно и блиско с нашим логистицким партнерима да побољшамо ситуацију”, одговорили су из ове компаније за Стартит Дневник.

Поводом навода да пошиљке мале вредности "масовно нестају", Управа царина указала да ту евентуално може бити речи о њиховом кашњењу услед обуставе авио саобраћаја на самом почетку пандемије корона вируса.

"Транспорт је тада био у прекиду, што је изазвало кашњења дела међународних пошиљака у трајању од око три месеца. Тако се дешавало да део пошиљака послатих из Кине у фебруару и марту до Србије дође у јуну и јулу", објашњавају у Управи царина.

Наводе и да се Поштанске и експресне пошиљке, све време, од пријема до уручења, увек налазе искључиво у простору ЈП Пошта Србије или просторијама оператора, у које царински службеници немају право самосталног приступа.

Објашњавају да поштански службеник царинику подноси на увид садржај пакета, ради узимања свих података потребних за царињење робе, након чега се садржај најчешће враћа у исту амбалажу, осим у случајевима када је неопходна нова.

У случају да пошиљка подлеже наплати царинских дажбина на пошиљку се ставља налепница „оцарињено", а уколико не подлеже, налепница „ослобођено од плаћања царине".

Сви пакети који садрже робу која подлеже царинској контроли и/или наплати дажбина се отварају, а контроли, односно отварању пакета, може присуствовати и прималац пошиљке или особа коју је за то овластио.

Цариник прегледа садржај пакета и пореди га са пратећом документацијом, а да притом ни у једном тренутку није сам.

Имајући у виду такву процедуру, кажу у Управи царина, поступање царинског органа ни у ком случају не може бити узрок повећаних трошкова допреме.

ЈП "Пошта Србије" саопштила је да све пошиљке из међународног саобраћаја, укључујући и пошиљке генерисане интернет трговином, прерађују, дистрибуирају и уручују у свему у складу са Законом о поштанским услугама, прописаним процедурама и у складу са роковима доставе, одмах по приспећу у Пошту Србије и завршених царинских поступака.

"Услед околности изазваних пандемијом, Пошта не може сносити одговорност и током претходног периода поступала је као и друге поштанске управе сагласно препорукама и објавама размењеним преко Светског поштанског савеза", наводе у овом предузећу.

Истичу да су поновним успостављањем токова међународног саобраћаја значајно убрзани и нормализовани токови транспорта пошиљака, за разлику од периода на почетку пандемије изазване вирусом Ковид-19, када је транспорт био у прекиду што је изазвало кашњења дела међународних пошиљака од три месеца.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести