СВЕ БЛИЖЕ ГРАДЊА АУТО-ПУТА ДО ТЕМИШВАРА Од Београда, преко Баната, до Румуније за сат времена ЕВО КАКО И КУДА

Студија изводљивости,  дуго очекиваног ауто-пута Темишвар–Моравица који ће Румунију, преко Баната, повезати са Београдом, биће готова на пролеће, најавио је румунски министар саобраћаја Сорин Гриндеану боравећи у Темишвару пренео је руменски портал „Опиниа”.
d
Фото: Dnevnik.rs/Портал „Opinia”

Он је истакао да би тај ауто-пут могао да буде изграђен новцем из европских извора, као и  да је реч о најкраћој траси паневропског коридора Гдањск–Солун. Осим тога, изградњом модерног ауто-пута од Београда до Темишвара, та два града биће удаљена на само сат времена вожње.

Према документацији на ауто-путу, који ће са румунске стране градити компанија „Егис”, траса ће имати неколико путних чворова који ће обезбедити улазе и излазе са ауто-пута, ка регионалним путевима у Румунији. Према уговору који је потписан пре две године, Србија и Румунија ће бити  директно повезане ауто-путем Београд-Ватин (државна граница), у  дужини од 65 километара са српске стране и са румунске стране ауто-путем Темишвар-Моравица (државна граница), у дужини од око 78 километара. На споју два ауто-пута, ће бити изграђени гранични прелази. Улаз ауто-пута у Србију биће преко новог граничног прелаза Ватин (Србија) – Моравица (Румунија), који ће бити удаљен око 1,55 километара од садашњег царине Старе Моравице и на десетак километара од Вршца.

Изградњом модерног ауто-пута од Београда до Темишвара та два града биће удаљена само сат вожње
Фото: Портал „Opinia”
Улаз ауто-пута у Србију биће преко новог граничног прелаза Ватин (Србија) – Моравица (Румунија), који ће бити удаљен око 1,55 километара од садашње царине Старе Моравице и на десетак километара од Вршца
Фото: Dnevnik.rs

- Већина дозвола и студија је завршена чекају се лабораторијске анализе. Након што на пролеће буде завршена и студија изводљивости започећемо  реализацију пројекта - изјавио је Сорин Гриндеану. - Разговарао сам са председником Србије Александром Вучићем, као и са другим представницима, који ми је у међувремену упутио писмени позив да посетим Београд. Договорили смо се да изградино заједнички гранични прелаз о трошку Румуније. Разговори су били изузетно конструктивни, јер је ово важан пројекат за повезивање северне са јужном Европом.

Према уговору који је потписан пре две године, Србија и Румунија ће бити  директно повезане ауто-путем Београд–Ватин (државна граница), у  дужини од 65 километара са српске стране, и са румунске стране ауто-путем Темишвар–Моравица (државна граница), у дужини од око 78 километара
Фото: Dnevnik.rs

Румунија је већ поднела пријаву за финансирање пројекта кроз ЦЕФ Програм војне мобилности, програм кроз који Европска комисија финансира интерне пројекте попут санације мостова на државним путевима који пролазе поред војних база, као и прекограничне пројекте. Ради се о пројекту који је вредан преко 260 милиона евра, од чега су 133 милиона средства из европских извора.


Снажна воља да се повежу две државе

Споразум Србије и Румуније о изградњи ауто-пута Београд-Темишвар потписан је још 2022. године,  а документа су потписали у Темишвару тадашнји министар саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и министар транспорта Румуније Сорин-Михаи Гриндеану

Момировић је тада истакао да још од 2016. године, а и раније, постоји снажна воља да Београд, али и Панчево и Вршац повежемо са Темишваром. Гриндеану је рекао да је Румунија знала да је и 2016. године постојала иницијатива за потписивање овог споразум, али румунска страна тада овај пројекат није сматрала приоритетним. Међутим, иницијатива је поново покренута, а пројекат ће ускоро бити реализван.


Гриндеану је најавио да ће наредне недеље Румунија расписати тендер за извођаче за изградњу ауто-пута Арад-Орадја, док ће се  веза север-југ бити остварена на правцу: Гдањск – Варшава – Краков – Кошице (Словачка) – Дебрецен (Мађарска) – Орадја – Арад – Темишвар – Моравица (Румунија) – Београд – Солун (Грчка).

Силвиа Ковач

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести