Ексклузивно: Директор „Континентал аутомотив Србија” Саша Ћоринга о новој фабрици

У новој фабрици „Континентал Аутомотив Србија” (КАС) у радној зони Каћ у Новом Саду инсталиране су прве производне линије, и док се изводе занатски радови и уређује околина зграде од 30.000 квадратних метара, са њих излазе први пробни узорци дигиталних инструмент табли које ће се овде производити.
Дневник/Радивој Хаџић/Саша Ћоринга
Фото: Дневник/Радивој Хаџић/Саша Ћоринга

Генерални директор српског огранка немачке компаније Саша Ћоринга за „Дневник” каже да са више од 35 хектара земљишта КАС има простора и могућности за даљи раст.

- Ова фабрика, ако се настави овакав тренд, има шансе да постане највећа фабрика „Континентал Аутомотива” у свету. И сада је, са своја три хектара под кровом, међу већима. У току је анализа и планирање првог проширења, а постоји могућност да поред ове, никне још неколико фабрика, с обзиром на величину земљишта којим располажемо – истиче Ћоринга.

По његовим речима, „Континентал” је добио пробну употребну дозволу, а у току је поступак за добијање коначне употребне дозволе. Ћоринга очекује да би пробна производња требало да почне од средине новембра, а серијска од половине наредне године.

Фото: Дневник/Радивој Хаџић/Континентал аутомотив Србије

- Биће нам потребно још неколико недеља да инсталирамо све производне линије. Затим радимо две пробне групе узорака чије ће тестирање потрајати неколико месеци. Након тога почињемо прво производњу наших уобичајених дигиталних инструмент табли и дисплеја, а од 2024. године и нашег врхунског производа: дисплеја од стуба до стуба аутомобила, дужине од 1,4 метра и више, који ће се уграђивати у премијум возила познатих светских произвођача аутомобила – појаснио је Саша Ћоринга.

Ћоринга сматра да ће њихови производи постати једна од кључних разлога за куповину одређеног возила.

- Развојем ауто индустрије дошло се до тога да је просечном купцу практично свеједно шта погони аутомобил и које су карактеристике мотора. Енетеријер и опрема ће бити пресудни елементи за избор купца, то јест, корисничко искуство ће имати велику улогу у избору аутомобила – указује Ћоринга.

Фото: Дневник/Радивој Хаџић/Континентал аутомотив Србије

Поред производног сегмента, Истраживачко-развојни центар „Континентала” у Новом Саду, по речима Саше Ћоринге бележи раст запослених, али и броја нових решења и производа домаће памети.


Град урадио све по плану

Фото: Дневник/Радивој Хаџић/Континентал аутомотив Србије

Нови Сад је у радну зону Каћ, откуп земљишта и комунално опремање путевима, струјом, гасом, водоводом и канализацијом уложио 1,4 милијарде динара. Ћоринга је изразио задовољство до сада урађеним.

- Град је одлично урадио. Можда се то нама чини нормално, али се ретко дешава да се тако ради све по плану и то овако комплексан посао – истиче Саша Ћоринга.


- Ми сада у Центру имамо 900 људи и ускоро ћемо бити највећа инжењерска компанија у Србији, број инжењера је у непрестаном порасту. Након пандемије корона вируса дошло је до великих промена на тржишту радне снаге, ове године смо привукли до сада највећи број инжењера, али ће нам требати још ако будемо пратили досадашњи раст и потребе компаније. За неколико година број наших инжењера у Новом Саду може да буде и удвостручен – напомиње Ћоринга. У Новом Саду ће се развијати и нове технологије у аутомобилској индустрији као што је е-мобилност (E-mobility), тврди Ћоринга.

Фото: Дневник/Радивој Хаџић/Континентал аутомотив Србије

- Међусобна комуникација електронских подсистема возила, приступачност, аутономија вожње, то је једна потпуно нова област у ауто индустрији. Све то долази у Нови Сад, а ми већ сада имамо такве пројекте за путничка и теретна возила. У Новом Саду пратимо трендове у индустрији и крећемо међу првима да развијамо нове технологије – истиче Саша Ћоринга.


Едвин ван дер Ка: Дошли смо на право место

Директор производње КАС-а у Новом Саду, Холанђанин који је више од 20 година у „Континенталу”, Едвин ван дер Ка каже да је у Нови Сад стигао марта ове године. Како каже, наишлу су на велику подршку Града, али и на веома талентоване и посвећене запослене, што је потврда да су дошли на право место.

Фото: Дневник/Радивој Хаџић/Континентал аутомотив Србије

Како је напоменуо, продаја овде произведених дисплеја бележи веома брз раст, као и број запослених.

- Сада имамо око 260 запослених у производњи, у нашој фабрици у радној зони Север 4. За 11 месеци од сада, само у овој фабрици планирамо да запослимо око три пута више људи. Ми за ову нову фабрику имамо толико уговорених послова, да већ планирамо проширење – каже Ван дер Ка.

По његовим речима, иако не може да говори о капацитету нове фабрике, 250.000 јединица произведених у постојећој фабрици само је мали део будуће производње „Континентал Аутомотива” у Новом Саду. Ван дер Ка подсећа да цела производња потпада под пословну јединицу UX („User Eksperience”), то јест намењена је за боље корисничко искуство власника возила. - Управо смо примили прве производне линије, припремамо се за проверу производа и планирамо серијску производњу за средину следеће године, односно јул или август – рекао је Ван дер Ка.


Нагласио је да је долазак у Нови Сад био пун погодак и да је стратегија компаније да пословне једнице које су дошле расту до неба.

- Не можеш направити нешто ново, извести револуцију у ауто-индустрији, ако имаш стари менталитет. Види се да овдашњи стручњаци имају вољу, квалитет и менталитет потребан за успех. Оријентисани су на резултат, а уз то су флексибилни и креативни  - закључује генерални директор „Континентал Аутомотив Србија” Саша Ћоринга.

Светозар Крстић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести