Инфостуд: Резултати конкурса за посао ретко стижу до кандидата

Савремен начин живота променио је и начине на који се тражи посао.
v
Фото: poslovi.infostud.com

Тако су раније кандидати поштом слали своја документа предузећима која су расписивала конкурсе, а данас је све више оних који конкуришу преко интернета. Иако се начин конкурисања значајно променио, један сегмент готово да је остао исти - одсуство одговора послодавца кандидатима. Наиме, много је послодаваца који кандидате не обавештавају о резултатима конкурса. И док се за ранију праксу  и може имати разумевања јер је обавештење о резултатима конкурса требало слати у коверти и поштом, данас се то тешко може разумети - јер се обавешетње може послати једним кликом.

То показују и одговори о начину на који су послодавци организовали процес селекције и регрутације у својим копанијама кандидата који конкуришу за послове путем сајта poslovi.infostud.com. У истраживању „Оцени пут до посла“  попуњено је нешто више од 32.000 упитника, оцењено је преко 15.000 конкурса за посао и 5.000 појединачних послодаваца.

Од укупног броја анкетираних скоро 75 одсто кандидата није добило повратну информацију од послодавца

Начин на који је компанија заказала интервју, квалитет добијених информација о радном месту, брзина завршетка процеса селекције, као и обавештавање о исходу конкурса оцењиван је оценама од 1 до 5, а анкетирани кандидати дали су одговор и на питања да ли су су позвани на тест или интервју, као и да ли су том приликом добили посао за  који су конкурисали. И, као и претходних година, најслабије је оцењен баш изостанак повратне информације с конкурса.

Од укупног броја анкетираних, скоро 75 одсто кандидата није добило повратну информацију од послодавца и такав приступ су оценили негативном оценом - 1,8. Испитаници су указали да изостанак повратне информације у великој мери утиче на имиy компаније, а самим тим и на њихову одлуку приликом расписивања сличиних кокурса. Уз то, око 68 одсто анкетираних рекло је да се не би поново пријавили на оглас послодавца, који није послао повратну информацију, а више 72 одсто испитаника блиским особама не би препоручили да конкуришу на огласе тог послодавца. Слични резултати били су и прошле године када је због изостанка повратне информације о исходу конкурса преко 60 одсто испитаника рекло да се не би поново пријавили на оглас послодавца и да то јако лоше утиче на перцепцију и бренд послодавца.


Најбоље оцењене компаније

Учесници овог истраживања су међу компанијама из ИТ сектора највише оцене дали ИТ компанијама Ч Билл, Убисофт и Хyпероптиц. П.С. Фешн. Неопланта и Фортрејд су компаније ван ИТ сектора, чији су процес селекције и регрутације кандидати најбоље оценили, док су ТИМ Центар, Ферон и Манпоњер гроуп ХР агенције које су добиле највише оцене испитаника.


Учесници овог истраживања оцењивали су и ток процеса селекције и регрутације, а ту су оцене, ипак, биле боље. Компаније су најбоље оцене добиле за начин на које су заказале тест и интервју - 3.9, а потом и за добијене  информације о радном месту (опис посла, радни услови, висина зараде) - 3.6. Брзина завршетка процеса селекције нашла се на трећем месту с оценом - 3.5.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести