Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

КАКО СТВОРИТИ РАВНОПРАВНУ КОНКУРЕНЦИЈУ Кинески е-аутомобили могу ОБОРИТИ ЦЕНЕ е-половњацима у Европи?

09.07.2024. 12:01 12:09
Пише:
Фото: Youtube Printscreen/Financial Times

БЕОГРАД: Тржишни удео кинеских брендова електричних аутомобила све више расте у Европи и њихова све већа популарност може оборити цене половним електричним возилима на европском тржишту, оцењују стручњаци.

Матас Бузелис из царВертицал компаније за податке о аутомобилима  сматра да ће успон кинеских електричних возила утицати и на тржиште половних аутомобила.

Пошто су електрични аутомобили скупљи од возила на дизел и бензин, кинески произвођачи електричних возила нуде приуштивије опције купцима у Европи, наведено је у саопштењу.

"Финанциал Тимес" наводи да је тржишни удео кинеских брендова електричних возила достигао осам одсто у 2023. години, а стручњаци предвиђају да ће до 2027. кинеска електрична возила заузимати петину тржишта електричних возила у ЕУ.

Одлука Европске комисије о увођењу веће царине на кинеска возила отежава кинеским произвођачима електричних аутомобила.Пошто Европљани желе да заштите своје произвођаче или оне који склапају возила без неправедног коришћења људских ресурса или прекомерне употребе материјала из непроверених извора, ЕУ размишља о повећању пореза са 10 одсто на 38,1 одсто, што знатно утиче на доступност ових аутомобила.

С друге стране, САД опорезује кинеске аутомобиле стопом увозне царине од 100 одсто.

"Неколико кинеских компанија већ улаже у изградњу производних погона у Европи, а ови аутомобили склопљени на континенту ће избећи веће пореске стопе. Управо тако је требало да буде од самог почетка - створити равноправну конкуренцију је права ствар, а ако кинеске марке постану транспарентније у производњи возила, неће им недостајати конкуренције", објашњава Бузелис.

Све већа конкуренција на тржишту електричних возила дугорочно ће користити купцима, јер би требало да смањи цене електричних возила и возачи у потрази за јефтинијим аутомобилима имаће на располагању опцију електричних возила, која су раније можда изостављали из претраге, наводи се у саопштењу.

"Присуство све већег броја исплативијих кинеских електричних возила може довести до мање потражње за половним електричним аутомобилима у целој Европи, а то може бити довољно за драстичан пад њихове цене", указује Бузелис.

Међутим, због разлика у популарности електричних возила, инфраструктури и куповној моћи у европским земљама, тржишта могу другачије реаговати на прилив кинеских возила.

Пре куповине кинеских електричних возила важно је узети у обзир велику брзину амортизације - потражња на тржишту половних возила може бити мања за овим аутомобилима, што им знатно смањује цене.

"Опадање вредности представља значајан фактор код месечних плаћања. Недостатак информација на глобалном нивоу отежава процену поузданости возила из земаља у развоју попут Кине. Купци би могли да дају предност потпуно новим кинеским електричним возилима у односу на мало коришћене европске алтернативе. Међутим, половни електрични аутомобили кинеских произвођача теже долазе до новог власника", сматра Бузелис.

Ограничена доступност резервних делова за мање заступљене аутомобиле представља чест изазов за возаче.

Међутим, кинески произвођачи аутомобила већ граде производне погоне у Европи, чиме ће се решити овај проблем.

Ипак, очекује се да ће то дугорочно подићи цене кинеских електричних возила.

Пише:
Пошаљите коментар