Акције овог произвођача аутомобила порасле су за пет одсто у Сеулу на затварању, повеćавши тржишну капитализацију Кије на 41,3 билиона вона (око 28,5 милијарди евра), учинивши је вреднијом од Хјундаија, чија је вредност достигла 41,1 билион вона након што су му акције порасле за 2,4 одсто, пренео је Блумберг.
Кијине акције су сада пете најцењеније у Јужној Кореји.
Ово је први пут да је Киа, произвођач популарних модела као што су ЕВ6, Соренто и Ниро, надмашио Хјундаи на корејској берзи од 2001.
Хјундаи је спасио Кију од стечаја 1998. године и сада поседује 34 одсто удела.
Две године касније основана је Хјундаи мотор груп и сада је матична компанија за Хјундаи Мотор компани, Кију и Џенесис.
Кијине акције су скочиле за 17 одсто од 25. јануара, када је произвођач аутомобила најавио план да откупи 500 милијарди вона акција.
Кијина продаја електричних возила биће повеćана за 50 одсто, односно на 270.000 јединица у 2024. години.
У октобру је Киа представила три јефтина електрична возила широм света, а у септембру је приказала своје најјефтиније лако путничко возило на батерије у Јужној Кореји - мини Раи, чија цена почиње од 20.000 долара.
Киа је прошле године продала 111.545 електричних аутомобила широм света, док је Хјундаи остварио продају од 158.110, према Блумбергу.
Овај медиј додаје да је Киа прошле године продала укупно 3,08 милиона аутомобила, у поређењу са 4,22 милиона Хјундаијевих возила.