Кључ опстанка фирми је у дигиталној трансформацији

БЕОГРАД: Пандемија корона вируса показала је да предузећа, посебно микро, мала и средња, која до сада нису ухватила корак са дигиталном трансформацијом, имају проблеме у тренутном пословању јер велики број запослених ради од куће.
kompjuter
Фото: Pixabay, ilustracija

Истраживање које је пре две године спровео Центар за дигиталну трансформацију Привредне коморе Србије (ПКС) показало је тада да чак 60 одсто компанија у земљи није имало ниједан дигитални пројекат у свом пословању.

Од тада ПКС нуди предузећима могућност да лиценцирани консултанти Коморе обуче запослене у фирмама како да примене савремене алате у свом пословању и на тај начин унапреде пословање.

Због актуелне ситуације изазване корона вирусом, када велики број запослених ради од куће, Привредна комора је јуче покренула бесплатне консултације за предузећа кроз програм "Спеед", за фирме која запошљавају од 5 до 250 радника.

"Проблем настаје јер компаније не знају како да своје раднике обуче да раде од куће. Управо ту служе наши консултанти да у онлајн дводневној радионици укажу који су то онлајн алати које могу користити ради лакше комуникације са клијентима...", каже за Танјуг руководилац Центра Филип Мрдак.

За само један дан, пријавило се 70 предузећа из Србије.

"Нисмо очекивали да ћемо за један дан да имамо толики број компанија, 70 их се пријавило од јуче до данас. У овом моменту смо ограничени на 100 компанија које можемо да опслужимо. Програм је и даље отворен, а гледаћемо да уколико буде и даље велико интересовање, програм и проширимо", наводи Мрдак.

Дигитална трансформација предузећа, објашњава Мрдак, подразумева скуп више процеса како би се компанија дигитално трансформисала и у потпуности примењивала не само дигиталне технологије, којих данас има пуно на тржишту, већ и уредила све пословне процесе.

Када је основан Центар за дигиталну трансформацију пре две године урађено је велико истраживање са микро, малим и средњим предузећима у Србији о нивоу њихове дигиталне трансформисаности.

"Резултати су показали да чак 60 посто компанија апсолутно нема никакве дигиталне пројекте у свом пословању док остатак, или користи различите једноставне слабо примењиве дигиталне алате или пак, што је још гора ситуација, да имплементирају нешто на своју руку и дају огроман новац за то, а онда схвате да то није компатибилно са њиховим пословањем", објашњава Мрдак.

У протекле две године на овај програм, који је подржан од Немачке организације за међународну сарадњу ГИЗ, пријавило се 500 предузећа, у току је саветовање и обука са њих 300, а до краја маја биће имплементирано 150 пројеката у фирме које су примениле савете консултаната ПКС.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести