Коридор 10 најважнији национални инфраструктурни пројекат

ГРДЕЛИЦА: Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, која је од данас, а за наредних пар дана пребацила свој кабинет у Грделицу, изјавила је да је Коридор 10 најважнији национални инфраструктурни пројекат у земљи.
Mihajlovic na Grdelickoj klisuri/Fonet/MGSI
Фото: Фонет/МГСИ

Михајловић је на конференцији за медије након обиласка радова на санацији косине 2 на деоници Грделица-тунел Предејане и изграђеног тунела Предејане на траси ауто-пута кроз Грделичку клисуру, казала да је разлог за то што је кабинет у Грделици знак колико је за Владу Србије важан Коридор 10 и од коликог је државног значаја. 

"Обишли смо данас трасу и за мене је утисак импресиван свиме оним што смо урадили“, казала је Михајловићева и подсетила да је Грделичка клисура најтеже градилиште у Европи, те да је под асфалтом 24,5 километара. 

Подсетила је и да 2017. године није било ниједног метара асфалта у Грделичкој клисури, да је 2014. године та клисура била само природна лепота, а да је данас и природна лепота, али са аутопутем.

"За годину дана Коридори Србије и извођачи су урадили импресиван, грандиозан посао. И жеља је била да покажемо колико је то грађевински тешко, али и колико смо урадили", казала је Михајловић.

Упитана да ли ће аутопут бити готов до краја ове године, Михајловићева је казала да данас неће да говори о роковима, али да сматра да је 99,5 одсто посла урађено.

"Ми ћемо се максимално потрудити да путнички саобраћај крене до краја године, али бих сачекала да видимо да ли постоје још неке ствари да се ураде", навела је министарка.

Директор "Коридора Србије" Зоран Бабић навео је да је ауто-пут у Грделичкој клисури 26,3 километара најтежег градилишта у Европи и додао да постоји неколико неуралгичних тачака, од којих је најкритичнија косина 2, која се обрушила у августу.

Како је навео, измештено је нешто више од 120.000 кубика земље, ради се даноноћно и бори се свакодневно да се уради галерија. 

"Када је у питању косина 3 - леви полупрофил је већ урађен, боримо се и за десни. Тунел Предејане је у потпуности готов, имамо неуралгичну тачку испод ауто-пута, Тунел Манајле смо пробили прошле године, сада је лева тунелска цев у потпуности готова, лева 94, скоро 95 одсто", казао је Бабић.

Истакао је да ниједан једини аутомобил и човек неће проћи овом деоницом док не буде максимално безбедна и док се грађанима Србије и свима другима који пролазе овим делом Србије не преда модеран ауто-пут.

Министарка Михајлоивић је, упитана за ауто-пут Ниш - Мердаре - Приштина, рекла да је тај ауто-пут суштински нова инвестиција, те да се за деоницу Ниш - Плочник завршава пројектно-техничка докуменатција.

"Надамо се да ћемо у трећем, односно четвртом кварталу следеће године започети радове. Ми сматрамо да је та прва деоница веома важна, важна за Србију, наше грађане. Инвеститор тог ауто-пута биће Коридори Србије", навела је Михајловићева.

Говорећи о организацији рада кабинета у наредних неколико дана у Грделици, казала је да ће имати састанке с делегацијом Светске банке, начелницима округа и председницима општина.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести