Момировић: Легализујте објекте, за бахате нема толеранције

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је данас да Србија тренутно гради и пројектује више од 1.200 километара аутопутева, што је, како каже, више него што раде све земље у региону заједно.
tomislav momirovic, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/С. Шушњевић

У емисији "Лица нације" Радио телевизије Панчево, Момировић је истакао да је Србија пре свега оријентисана на инвестиције у стратешку инфраструктуру, као што су аутопутеви, брзе саобраћајнице, брзе пруге, луке, аеродроми.

Говорећи о комерцијалном уговору о пројектовању и извођењу радова на изградњи приступне саобраћајнице Горњи Милановац - петља Таково и Оквирном споразуму о релизацији пројеката изградње обилазница око Пожеге, Ужица, Лознице и тунела испод превоја Кадињача који је у петак потписан са представницима кинеске компаније "Power construction corporation of China", Момировић је рекао да је то један атипичан пројекат у односу на остале.

Објаснио је да је атипичан јер се, како каже, не може инфраструктура земље базирати само на инвестицијама у велике инфраструктурне пројекте, додајући да држава данас инвестира огроман број регионалних, државних и локалних путева.

"Увећао се број аутомобила, камиона, како економија расте број камиона на путевима је још већи. Нама данас, на пример у Ужицу, пролази сваки дан поред две основне школе огроман број камиона. У Горњем Милановцу, који има јако развијену индустрију и јако велики број фабрика, кроз центар града пролазе камиони. Ми то не можемо да толеришемо више. Из саобраћајног угла гледано, а и из еколошког угла. Нарочито у Ужицу које има можда и најгору ситуацију са аерозагађењима", рекао је Момировић.

Истакао је да су због тога уговори потписани у петак са Кинезима важни.

"Овим уговором и споразумом није предвиђена изградња аутопутева, али за те градове то је важније од аутопутева", рекао је Момировић.

Навео је да само тако држава може да тим градовима обезбеди комфор у саобраћају, и да имају решено еколошко питање у вези са аерозагађењем.

Момировић је истакао да Ужице није имало капиталну инвестицију у претходних 30 година и додао да сматра да инвестиције у инфраструктуру не треба нико да критикује, јер су оне, како наводи, чисте, првокласне, велике и директна последица политике председника Србије Александра Вучића.

Говорећи о брзим пругама, Момировић је казао да и ту радови напредује, као и да је један брзи воз већ стигао у Србију, а да се очекују још два.

"То су најбољи возови на свету у својој категорији. Пруга коју смо ми практично изградили је боља и квалитетнија од већине пруга у Швајцарској. Ми смо сад у самој завршници грађевинских радова. Два највећа града у Србији, Београд и Нови Сад, биће повезана најбржом пругом у источној Европи", рекао ме Момировић.

Говорећи о легализацији објеката, министар је замолио грађане да легализују своје објекте и поручио да неће бити толераниције за бахате инвеститоре.

"Овај процес подразумева више милиона људи и њихове објекте који треба да буду уведени у правни оквир који је легалан. То није једноставно питање и молим људе да не чекају. Наш циљ је да до 2023. године завршимо са тим питањем, јер смо практично 25 година у процесу легализације. Нећемо толерисати бахате инвеститоре", рекао је Момировић.

Када је реч о позицији Србије у региону, Момировић је истакао да Србија данас има позицију главног партнера на Балкану свим светским силама САД-у, ЕУ, Русији, Турској, Кини и великом броју мањих регионалних лидера.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести