ПОДСТИЦАЈИ ПОМАЖУ ВАЖНОМ СЕКТОРУ ПРИВРЕДЕ, АЛИ... Социјалним предузећима потребни стални купци

Усвајањем Закона о социјалном предузетништву и најавом Министарства за рад о подршци овом сектору од 50 милиона динара, ствари за социјална предузећа у Србији се крећу набоље, али да би остварила свој пуни потенцијал, потребни су им стални купци, а многима је циљ да се укључе у ланце снабдевања великих компанија, наводи се у најновијем билтену Националне алијансе за локални економски развој (НАЛЕД). 
1
Фото: Дневник/Pixabay.com

Куповина производа и услуга од социјалних предузећа је и окосница европске иницијативе „Buy Social B2B”, која је настала како би подстакла промовисање развоја социјалних набавки у Европи и свету, а из Смарт колектива, као једине организације из Србије која је део ове мреже, поручују да је код оваквих куповина значајно то што се њима креира додатна вредност, добијају се жељени производи и услуге, али се подржава и друштвена и еколошка мисија социјалних предузећа. „Из нашег вишегодишњег рада са социјалним предузећима, знамо да продаја и стабилна бизнис партнерства могу да играју значајну улогу у расту социјалних предузећа. 

С друге стране, фирме које послују друштвено одговорно и желе да увећају свој позитиван утицај на заједницу, могу то да остваре и кроз свој ланац набавки, набављајући производе и услуге које су им потребне од социјалних предузећа”, рекао је директор Смарт колектива и члан Саветодавног одбора НАЛЕД-а Невен Мариновић. 

Фото: Дневник

Према његовим речима, за социјална предузећа је важно да пронађу бизнис партнере које имају капацитета да услуже, а оно што је ограничавајући фактор за већину њих јесу спор пословни раст и могућности да буду добављачи већим предузећима.  Процене су да нова транснационална иницијатива „Buy Social Europe B2B” подиже социјалне набавке на виши ниво, додатно отварајући тржишну прилику за социјална предузећа вредну 500 милијарди долара.  „То нам је мотивација да се овај покрет промовише и код нас, јер имамо доказ да ради. Идеја покрета је да мапирамо екосистем, прикупљамо податке, делимо знања и подржавамо раст једни других”, додао је он. Иако нема тачних података о оствареној сарадњи између домаћих социјалних предузећа и приватног сектора, познато је да највећи број компанија купује корпоративне поклоне или користе услуге паковања, штампе, кетеринга и хемијског чишћења. 

Социјална предузећа су организације које имају двоструку мисију, постизање друштвених или еколошких циљева, уз истовремено остваривање финансијске одрживости. Процењује се да у Србији послује од 200 до 500 социјалних предузећа, док је статус по закону уписало тек нешто више од 10 предузећа. 

EUR/RSD 117.0672
Најновије вести