При крају израда пројекта за реконструкцију пруге Београд-Бар

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је данас да је у завршној фази израда пројектне документације за реконструкцију пруге Београд - Бар, а пре свега деонице од Ваљева до Врбнице.
tomislav momirovic, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Момировић је казао да је тај пројекат посебно значајан за Прибој и сва места јужно од Ужица која су, како каже, традиционално повезана са пругом Београд-Бар.

Навео је да је Србија ‘‘отворила ту причу’‘ са црногорским партнерима и оценио да лука Бар не може да опстане без српске привреде.

‘‘Ако направимо квалитетну железничку инфраструктуру којом ће се до мора возити шест сати најквалитетнијим возовима, направили смо огроман искорак у саобраћајној комуникацији не само у Србији, већ на Балкану’‘, рекао је Момировић за Танјуг.

Додао је да ће у наредна два месеца бити завршена пројектна документација и нагласио да се неће одустати од тог пројекта јер је, како каже, пруга Београд-Бар кључна за западну Србију и ‘‘кључна веза Србије са Црном Гором’‘.

Момировић је истакао да се улаже више од 3 милиона евра у реконструкцију већег броја станица и да је већ реконструисана пруга до Ваљева на брзину од 120 км/х, а која од пуштања у саобраћај 1973. године, како каже, никада није обновљена.

‘‘Са реконструкцијама које смо до сада урадили, до Ужица сада путујемо 3 сата и 15 минута, док се пре 10 година путовало осам сати. До Ваљева се стиже за мало више од сат времена, а до Косјерића за мало мање од два сата’‘, рекао је Момировић.

На питање о радовима на обилазници Стражевица - Бубањ Поток, Момировић је рекао да је то најфрекветнији део на саобраћајном мапи Србије када је реч о теретном саобраћају.

Навео је да је градња обилазнице око Београда почела 1989. године и да деценијама владе нису могле да је заврше, али да је 2018. године држава поново покренула и одлучно кренула у реализацију тог пројекта.

Момировић је рекао да је завршен сектор 4 - осам километара, а да се завршава и сектор 5 - око 4 км са тунелом Стражевица.

‘‘Остаје само једна деоница да тај део обилазнице око Београда, у пројектном и грађевинском смислу пошаљемо у историју јер морамо да изместимо теретни саобраћај из Београда и да омогућимо брзу саобраћајну комуникацију кар-го саобраћају’‘, рекао је Момировић.

Говорећи о роковима за завршетак радова, министар је рекао да је било неколико села на деоници ауто-пута и да је у протеклих годину дана исељено више од 500 људи са тог простора.

‘‘Овај пројекат касни више од 30 година, али ако причамо о кашњену од два или три месеца, то није кашњење, онда је на време. Ово су велики пројекти које нисмо реализовали протеклих деценија и тешко је погодити дан’‘, рекао је Момировић.

Много уложено, грађани да чувају имовину Србије

Момировић је апеловао поводом каменовања брзог воза "Соко’‘ у Камендину, да грађани чувају имовину Србије јер је, како каже, то њихова имовина и истакао да је држава много инвестирала у пругу и возове.

Момировић је рекао да се не може тако односити према ‘‘народној имовини’‘ и да возови припадају свим грађанима Србије, а да су карте које плаћају инвестиција у одржавање пруге и возова

‘‘Ово је непријатна информација, није први пут, дешавало се да се рунира у Беовоз, да се руинирају аутобуси. Нисмо толико богата земља да бисмо то себи смели да дозволимо. Улажемо огроман напор да бисмо одржали ниске цене карата, а онда добијемо овакве информације’‘, рекао је Момировић за Танјуг.

Поновио је да је неистинита вест да се брзи воз ‘‘Соко’‘ запалио и објаснио да је на једном од 64 дневна поласка на релацији Београд - Нови Сад, уместо воза ‘‘Соко’‘ убачен воз ниже класе.

‘‘У питању је тривијалност од које је направљена ‘‘бајка’‘ са пожаром, ватрогасцима... Воз је имао кашњење од шест минута, то не сме да се дешава и то не оправдам, морамо да радимо на комуникацији и на многим другим стварима’‘, рекао је Момировић.

Навео је да се за два месеца возом на релацији Београд-Нови Сад превезло више од 300.000 путника и додао да је то ‘‘невероватан успех’‘.

Говорећи о новом ценовнику, рекао је да ће од 1. јуна возна карта коштати 400 динара и да је жеља да се одржи континуиутет и да се људи врате у возове.

Момировић је казао да су за раднике који путују возом направљене месечне карте и навео да ће, на пример, месечна карта од Новог Београда до Старе Пазове коштати 4.030 динара, а од Батајнице до Прокопа 2.600 динара.

‘‘Желимо да подржимо раднике, да људи осете бенефите саобраћајне инфраструктуре и на локалном нивоу’‘, рекао је министар.

Додао је да ће у наредном периоду бити уведени и посебни пакети за студенте и пензионере.

Апеловао је да се карте купују онлине наводећи да тако остварују попуст од пет одсто, а да се друге стране, растерећују шалтери.

Момировић је рекао да је деоница пруге Београд-Нови Сад најмодернија железничка инфраструктура у источној Европи и нагласио да ће се тако и наставити и да ће бити спојени Ниш и Београд, а Нови Сад и Суботица са Будимпештом.
 
‘‘Железница ће уСрбији изгледати као у Швајцарској, Немачкој, треба нам још неколико година, али мислим да сада сви могу да виде озбиљност приступа који имамо при реализацији ових инвестиција’‘, казао је Момировић.

Додао је да се више од 150 инжењера вратило у Србију да раде на прузи Београд-Нови Сад истичући да је веома поносан што је држава успела да реализује тај пројекат.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести