Уздижу се стубови будућег великог вијадукта на прузи Београд - Будимпешта

Завршено је близу 50 одсто радова на инфраструктурним објектима који ће бити у служби железничког саобраћаја на траси будуће брзе пруге у Сремским Карловцима, како „Дневник” сазнаје из поузданих извора.
д
Фото: Дневник/Филип Бакић

Ради се између 65. и 67. километра пруге на осам места, а припрема се терен за још један објекат.         

Екипа „Дневника”  је имала прилику да прође кроз потходник којим ће путници излазити на пероне и улазити у возове, али и продужавати на пешачку и бициклистичку стазу, које ће бити саграђене уз пут поред пруге којим ће возила с надвожњака у Заношу ићи до хотела „Дунав” и обале реке. На месту где је потходник, код грађаре „Драгојловић”, градиће се и нова железничка станица, док ће стара из 1882. послужити као споменик културе.

Појектом је предвиђено да код станице буду четири колосека, од којих су по два пролазна и пријемно-отпремна. Пројектована су и два перона дуга 220 метара и широка четири с поменутим пешачким потходником за денивелисан приступ перонима. Перони ће имати и приступне рампе, а на њима ће бити и две челичне надстрешнице.

Фото: Дневник/Филип Бакић
ЕкипаДневника”  је имала прилику да прође кроз потходник којим ће путници излазити на пероне и улазити у возове
Фото: Дневник/Филип Бакић

Приступни плато заједно са станичним платоом чини целину станичног трга, на којем ће начином поплочавања бити наглашени пешачки токови, тако да наводе кретање путника према делу станичне зграде намењене путницима и даље према потходнику за приступ перонима, што је остварено и формирањем компактних зелених површина.     

На станичном платоу предвиђен је паркинг-простор за путничка возила и такси стајалиште, као и приступна друмска саобраћајница, уз коју ће бити направљен и тротоар. На подручју станице предвиђена је заштитна жичана ограда, као и зидови за заштиту од буке.       

Фото: Дневник/Филип Бакић

Најимпресивнији призор у овој фази градње пруге за возове брзине до 200 километара на сат у Карловцима је надвожњак за моторна возила
Фото: Дневник/Филип Бакић

Како сазнајемо од пословође Милоја Петронића, који је задужен за радове код пешачко-бициклистичког потходника прекопута некадашњег Савезног центра за механизацију, првог објекта који је почет да се гради у Карловцима од 1. фебруара када је обустављен саобраћај на прузи, завршена је припрема девијације државног пута IIA реда у дужини од 160 метара за асфалтирање. Како каже Петронић, када се асфалтира тај део пута, на њега ће бити преусмерен саобраћај, а радници и механизација предузећа „Стартинг”, које је руска компанија „РЖД интернешенел” ангажовала као подизвођача, моћи ће да копају испод пута и тако наставе градњу потходника. По његовим речима, потходник се састоји од девет кампада, а завршено је пет. Карловчани ће у њега улазити на месту где је доскора била пекара у некадашњој згради Савезног центра за механизацију, и то уз помоћ лифта.         

Фото: Дневник/Филип Бакић

Надвожњак, дуг 227 метара, носиће десет стубова, од којих је највиши десет метара. Између петог и шестог стуба биће осовина и између њих ће пролазити возови

Између будуће железничке станице и надвожњака у Заношу граде се четири пропуста за прихват воде из сливног подручја тог дела Карловаца. Најимпресивнији призор у овој фази градње пруге за возове брзине до 200 километара на сат у Карловцима је надвожњак за моторна возила. Пошто се „брзе пруге” не могу укрштати с путевима, и граде се надвожњак и пешачки потходници. Пре нешто више од месеца, на подручју где се сад уздиже неколико стубова тог вијадукта, тек су били побијени шипови у земљу. Како сазнајемо на лицу места од шефа градилишта, 8. јула почела је уградња наглавних греда, а сада се армирају и бетонирају стубови. Надвожњак ће носити десет стубова, од којих је највиши десет метара. Између петог и шестог стуба биће осовина надвожњака и између њих ће пролазити возови. Надвожњак ће бити дуг 227 метара.       

 

Фото: Дневник/Филип Бакић

Недалеко од нове конструкције моста над Ешиковачким потоком, у зони одбрамбеног насипа, увелико се припрема терен, рашчишћава и наноси материјал за трасу нове брзе пруге. Реконструкција и модернизације пруге између Старе Пазове и Новог Сада поверена је компанији „РЖД интернешенел”, која је тај посао почела изградњом тунела и вијадукта у Чортановцима августа 2017. године. То градилиште сматра се за једно од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе. У марту прошле године „РЖД интернешенел” отпочео је и радове на отвореној прузи између Старе Пазове и Инђије, а у току је градња инфраструктурних железничких објеката у Бешки и Инђији. Рок за завршетак тог захтевног посла који се финансира из руског кредита је децембар 2021. године.

Зорица Милосављевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести