Вучић: Од октобра 2021. од Београда до Новог Сада за 25 минута

ЧОРТАНОВЦИ: Брза пруга Стара Пазова - Нови Сад биће завршена до октобра 2021. године и тада ће возом моћи да се стигне од Београда до Новог Сада за само 25 минута, рекао је данас председник Србије Александар Вучић.
d
Фото: Танјуг/Зоран Жестић

Он је током обиласка радова на изградњи вијадукта "Чотановци" рекао да је 25 минута потребно колима само да се неко извуче из Београда, тако да ће грађани возом моћи много брже да стигну до Новог Сада.

Истакао је да је тунел "Чортановци" дуг 1,1 километар, вијадукт три километара који бити веома леп, можда чак и лепши од моста Врла на јужном краку Коридора 10.

Вучић је додао да вијадукт иде поред Дунава и да ће са њега бити веома леп поглед.

"Сви ће моћи да виде колико је Србија лепа. Ово је свемир за оно што смо пре имали у железници", додао је председник.

Вучић је рекао да је његова идеја да се гради и брза пруга, не само од Београда до границе са Мађарском, већ и од Београда до Ниша.

Вучић је обишао радове на изградњи вијадукта "Чортановци" заједно са представницима компаније руских железница РЖД Интернешнел, потпредседницом владе и министарком грађевинарства Зораном Михајловић, као и руским амбасадором Александром Боцан Харченком и покрајинским премијером Игором Мировићем.

Влада Србије је јуче у оквиру нових мера позвала послодавце у области грађевинарства, високоградње и нискоградње, да наставе рад у пуном капацитету управо од данас.


Боцан Харченко: Пруга ће бити готова на време

Амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко изјавио је данас да се, у времену када се не зна шта ће тачно бити после пандемије вируса корона, једна ствар поуздано зна - да ће изградња брзе пруге Београд - Нови Сад, коју заједно раде Русија и Србија, бити завршена на време.

“Широм света сада је пуно размишљања какав ће след бити након пандемије, како ћемо живети, шта ће бити са нама… Кажу да ништа тачно није познато. Ја се не слажем, јер има неких ставри које знамо позудано - пре свега овај пројекат Руских железница у Србији, тачно се зна”, рекао је Харченко новинарима у Чортановцима.

Убеђени смо да ћемо у току следеће године, у октобру, ићи брзом пругом од Београда до Новог Сада, поручио је Харченко.

Он је истакао да пројекат изградње те пруге доказује да је сарадња Србије и Русије издржала испит, у реализацији пројеката и у најтежим условима пандемије.

Како је рекао, болест није обишла ни то градилиште, али су српски и руски стручњаци издржали.

“Подвукли смо то и поршли пут када смо били овде, ти људи су показали посвећеност, њиховом и нашем заједничком послу, наставили свој стручни рад, без обзира на ризик по здравље и живот. Хвала вам на томе”, рекао је Харченко.

Он је захвалио председнику Вучићу, влади и потпредседници владе Зорани Михајловић, истичући да је увек постојала подршка српске стране, као у подршка Русије, која ће и даље пружати највећу и најбољу подсрку Србији,

“Осим овог, наставили смо у овом периоду и реализацију других пројеката који су потврђени у разговору у Сочију, крајем прошле године између председника Србије и председника Русије Владимира Путина”, рекао је Храченко.


Радови на изградњи тунела и вијадукта "Чортановци" део су пројекта изградње деонице брзе пруге Београд - Будимпешта од Старе Пазове до Новог Сада, чија је дужина 40,4 километра.

Пруга ће бити за брзину возова до 200 километара на час.

Фото: Танјуг/Зоран Жестић

Руске железнице су већ поставиле 35 километара трасе, а у току су радови на изградњи двоколосецног вијадукта "Чортановци" који је најинтересантнији објекат на траси.

Вијадукт је дужине три километра, а реализовано је више од 90 одсто радова.

Укупна дужина обе тунелске цеви "Чортановци" је 2.242,5 м, а почетком априла је завршено пробијање десне цеви дужине 1.086,5 метара.

Траса тунела пролази кроз сложене рударско-геолошке услове у влажном тлу, а са стане северног портала тунел излази у зону клизишта у границама националног парка Фрушка гора.

Вредност радова на изградњи тунела и вијадукта "Чортановци", који се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице, износи 337,6 милиона долара.

Радови су почели у августу 2017. године.

Фото: Танјуг/Зоран Жестић

Директор РЖД Интернешнел у Србији Мансурбек Султанов је почетком априла најавио да ће цела деоница од Старе Пазове до Новог Сада бити завршена у предвиђеном року, односно до новембра 2021. године.

Иначе, кинеске фирме су ангажоване на изградњи на преостале две деонице брзе пруге кроз Србију, од Београда до Старе Пазове и од Новог Сада до границе са Мађарском.

Градилиште код Чортановаца - највеће железничко у Европи

Вучић је поручио на инстаграму да је градилиште величанствено и да представља симбол напретка Србије.

"Ово величанствено градилиште је симбол свеукупног напретка Србије. Радови на изградњи вијадукта Чортановци представљају највеће железничко градилиште у целој Европи", навео је Вучић на инстаграм профилу "БудућностСрбије", уз фотографије из обиласка.

Са председником Србије градилиште обилазе и потпредседница владе Зорана Михајловић, амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко и председник Покрајинске владе Игор Мировић.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести