НБС позвала банке да процене оправданост повећања цена услуга

БЕОГРАД: Народна банка Србије позвала је банке да воде одговорну послону политику и да процене оправданост повећања цена појединих накнада и услуга.
nbs
Фото: Tanjug (S. Radovanović)

НБС ће у оквиру својих законом прописаних надлежности, доносити прописе и контролисати бонитет и законитост пословања банака и других пружалаца платних услуга и контролисаће да ли се банке придржавају, између осталог, одредаба уговора закључених с клијентима, као и да ли послују у складу са постојећим прописима, пословном политиком, интерним правилима и процедурама које морају бити у складу са императивним прописима. У том смислу као институција надлежна за очување и јачање стабилности финансијског система НБС неће дозволити да се на било који начин наруши постигнута финансијска стабилност и угрози систем штедње у нашој земљи.

Иначе, анализирајући раст профитабилности банкарског сектора у односу на исти период претходне године, утврђено је да је на нивоу банкарског сектора дошло до повећања прихода по основу накнада и провизија, пре свега у вези са пружањем платних услуга, те НБС подсећа да је Законом о платним услугама предвиђено да пружалац платних услуга има обавезу да на јасан, разумљив и транспарентан начин информише кориснике платних услуга о накнадама које им наплаћује за пружене услуге.

НБС указује да упркос томе што је начин привлачења, односно задржавања клијената у домену пословне политике банке, са аспекта очувања финансијске стабилности "понекад наизглед краткорочна добит може да се одрази негативно на пословање банке кроз дугорочно смањење базе клијената банака".

НБС подсећа да, свесна значаја овог питања за грађане, од марта 2019. године објављује преглед накнада пружалаца платних услуга за наведене услуге на својој интернет презентацији, помоћу којег се може упоредити колика је висина накнада за најчешће коришћене услуге повезане с платним рачуном код различитих пружалаца.

Детаљније информације о накнадама које пружаоци платних услуга наплаћују доступне су у тарифи накнада пружалаца платних услуга, а додатно НБС одређеним регулаторним активностима настоји да повећа мобилност клијената, како би клијенти могли да врло лако пређу у другу банку.

Наиме, корисници могу веома једноставно да промене банку, одласком у нову банку од које могу да захтевају услугу промене платног рачуна, као и услугу рефинансирања свих обавеза у претходној банци.

Нова банка у којој отварају рачун дужна је да предузме све активности које су потребне да се затвори рачун и све обавезе у старој банци.

И у наредном периоду НБС ће наставити да поједностављује промену банке, односно да подстиче и промовише мобилност клијената.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести