Све више се и у Србији купују  нови аутомобили

У односу на прошлу годину, како сада ствари стоје, у Србији се нови аутомобили више продају.
d
Фото: Промо

Наиме, у првој половини ове године грађани су купили више од 16.000 нових аутомобила, што је око 12 одсто више него у истом периоду лане, показују подаци Српске асоцијације увозника возила и делова. 

Купцима у нашој земљи за првих шест месеци прошле године испоручено је око 14.500 нових аутомобила, а ове године број је око 1.800 већи.

Највише возила продато је у априлу – више од 3.600, а више од по 3.000 нових аутомобила купљено је и у мају и јуну. У прва два месеца продато је укупно око 3.200 аутомобила, а бројка од 3.000 новокупљених возила готово даје достигнута у марту. Међу путничким возилима највише је продато „фијата”, следи „шкода”, а на трећем месту су се сместила „Фолксвагенова” возила. Забележена је и већа продаја луксузних возила, а најтраженији су „мерцедес”, „ауди” и „бе-ем-ве”. 

12 одсто раст продаје нових возила

По речима власника портала „макина.рс” Драгана Станимировића, с обзиром на куповну моћ грађана и величину тржишта, већа продаја нових аутомобила изузетно је добар податак.

– Раст продаје нових возила охрабрује, посебно зато што су то аутомобили који имају савремене моторе и мање загађују околину, а увек је боље купити нов аутомобил него половни – каже Станимировић. – На раст продаје нових аутомобила у односу на прошлу годину делом је утицало и то што је држава куповала возила за своје потребе, али свакако и то што се сада одобравају далеко повољнији кредити за њихову куповину. Сада су камате знатно ниже него раније, самим тим и рате су ниже, па је и купаца више.

14.500 нових аутомобила за пола године

С обзиром на куповну моћ грађана Србије, много је оних који се, због недовољно новца на располагању, опредељују за куповину половних возила, па би се с великом сигурношћу могло рећи да, и поред раста продаје нових аутомобила, расте и увоз половних. Они који се одлуче за куповину половњака сасвим сигурно могу пронаћи возило које ће одговорити дебљини новчаника и жељи за одређеним моделом и произвођачем. Понуда је богата и разновсна, пре свега када су у питању модели и произвођачи, али не и кад је у питању година производње. Наиме, многи половни аутомобили који се продају на нашем тржишту прилично су времешни и старији су од деценију. О томе говори и податак да је прошле године у Србију је увезено чак око 158.500 половних аутомобила, од којих је готово 97.500 старије од 13 година.


Променљив пазар половњака

Понуда половних возила на ауто-плацевима у Новом Саду је добра, а што се тиче продаје – пазар је променљив. Тако у „ЈП компанију” указују на то да је продаја нешто мало боља него прошле године, а да се највише продају дизелаши стари око десет година, док је, по речима продавца у Ауто-центру „Карузо” Драгана Топалова, купаца веома мало.

– На тржишту нудимо возила немачких и француских произвођача, и то искључиво стара до четири године, с еуро5 и еуро6 моторима – каже Топалов. – Од почетка године бележимо драстичан пад продаје, а осим мале  куповне моћи грађана Србије, на то је највероватније утицало значајно повећање увоза половњака, као и повећање конкуренције.


По Станимировићевим речима, сва је прилика да ће, с обзиром на до сада увезене половне аутомбиле, до краја године у Србији вероватно бити остварен рекорд у њиховом увозу. 

– Велики је проблем што се на наше тржиште увозе возила стара око 15 година, која су велики загађивачи и потребно је да се на том плану нешто промени, односно да се ограничи старост половњака који се могу увозити, на рецимо, пет или седам година – каже Станимировић.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести