Нови аутопут Вожд Карађорђе биће дуг између 220 и 270 км

БЕОГРАД: Нови Шумадијски коридор односно аутопут "Вожд Карађорђе" биће дуг између 220 и 270 километара, а коштаће од 1,7 милијарди евра до више од две милијарде, у зависности од профила и прикључака на остале коридоре, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.
autoput milos veliki, Tanjug/Dimitrije Gol
Фото: Танјуг/Димитрије Гол

Нови аутопут, чију је градњу у недељу најавио председник Србије Александар Вучић, биће у облику слова ипсилон.

Са једне стране ће ићи трасом Младеновац - Орашац - Аранђеловац, са друге Лазаревац - Аранђеловац где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Депостовцу и Бору, рекла је Михајловић за Тањуг.

Министарка је нагласила да израда пројектно - техничке документације неће трајати годину и по дана, како је видела да су негде рекли у Коридорима Србије већ много краће како би што пре почела градња и додала да ће "Вожд Крађорђе" бити шести аутопут који теба да почне да се гради ове и наредне године.

"Дужина коридора је између 220 км, и уколико желимо да тај коридор спојимо са Коридором 10 код Малог Пожаревца и са Коридором 11 на аутопут ''Милош Велики'', онда ће тај аутопут бити дугачак 270 км", открива Михајловић.

Она је рекла да, ипак, још не може да се саопшти прецизна процена вредности инвестиције.

"Али, може да се каже, ако се иде више на брзу саобраћајницу и уколико немамо прикључке на аутопутеве које само поменула онда би тај износ могао да иде од 1,7 милијарди до две милијарде односно 2,3 милијарде уколико буде потпуно аутопут (са шест трака). Уколико имамо прикључке на Коридор 10 и на ''Милош Велики'', а што мислим да је важно, јер уколико радимо тај коридор морамо га негде спојити са осталим аутопутевима, онда причамо, било да је у питању брза саобраћајница било аутопут, о вредности инвестиције свакако већој од две милијарде евра", објаснила је она.

Михајловић је најавила да ће врло брзо на следећој седници владе бити формирана радна група за реализацију пројеката који крећу да се раде "од нуле".

Како је рекла, да би тако велики пројекти могли да се раде од самог почетка, морају сви важни актери да буду у њој, од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре које ће водити радну групу, до Министарства финансија, Коридора Србије који ће бити инвеститор, института...

"Већ за пар месеци ћемо имати прецизнији оквир о самој рути аутопута ''Вожд Карађорђе'' када је реч о мањим местима, али и процену инвестиције. Потрудићемо се да се пројектно - техничка документација не ради годину и по дана, како сам чула негде да су изјавили из Коридора Србије. Гледаћемо да то буде много пре, као што ћемо истовремено размишљати о начинима финансирања", истакла је Михајловић.

Каже да је нови аутопут веома важан за Србију и да је име "Вожд Карађорђе" изабрано пошто је народ тај правац називао шумадијски коридор.

Нови аутопут "Вож Карађорђе" ће се градити у оквиру новог инвестиционог циклуса, наводи Михајловић и додаје да ће се ове године завршава Коридор 10 и део Коридора 11 и да је покетање нових инвестиција веома важно посто су оне замајац привредног развоја земље.

Додала је да ће само у неколико година нови инвестициони циклус бити вредан више 10 милијарди евра, као и да ће он бити настављен, због чега је његова укупна вредност више од 15 милијарди евра.

Србија планира да почне градњу аутопута од Сремске Раче до Кузмина на аутопуту Београд-Сарајево, Моравски коридор од Појата до Прељине који ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 и око 500.000 људи у централној Србији.

Затим аутопут и брзу саобраћајница Рума-Шабац-Лозница, аутопут Ниш-Мердаре од Ниша до Плочника, као и аутопут Нови Београд - Сурчин у оквиру Коридора 11, Фрушкогорски коридор, брзу саобраћајницу од скретања за Пожаревац до Доњег Милановца, од Параћина до Зајечара...

Радови на деоници Прељина-Пожега на Коридору 11 ка Црној Гори већ су започети, а ове године треба да буде завршен деоница Сурчин - Обреновац, као и источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести