За секунд рекламе у Србији до 18.000 динара

БЕОГРАД: Тржиште реклама у Србији вредно је око милијарду евра, наводи се у истраживњу Нинамедие, које показује да се сваког дана гледаоцима ТВ програма прикажу 2.362 различите рекламе, а у зависности од ТВ станице удео плаћених реклама и спотова у односу на укупан емитовани програм разликује се скоро двоструко.
televizija pixabay
Фото: pixabay.com

Највећи број спотова емитовали су ТВ Пинк- 93.148, ТВ Прва - 80.542, О2 ТВ -71,707, ТВ Н1- 59.502, РТС 1 - 50.160.

Секунд рекламе на РТС испред Дневника 2 кошта 8.000 динара, испред квиза Слагалица хиљаду динара мање, док је секунде испред филмова и серија које се емитују после 23 часа, 1.500 динара, пренео је портал Каматица.

За гостовање од три минута у емисији "Београде, добро јутро" Студија Б стаје 40.000 динара.

На ТВ Пинк секунд рекламе у "Националном дневнику", као и серијама које се емитују у термину од 20 и 21х кошта 18.000 динара, док је на секунд у серији која се емитује од 19 сати 16.000 динара, стоји у ценовнику из 2017.

Истраживање, такође, показује да се прехрамбена индустрија на основу броја емитованих спотова, као и у укупном трајању највише рекламира, потом следе сектори фармације и трговине који су се ипак оглашавали упола, док се финансијски сектор налази тек на шестом месту, а након њега следе медији, медицина, кућна хемија.

Како портал Каматица сазнаје најдуже рекламно време у односу на укупан програм, скоро 12 процената, што би у пракси значило да од 100 секунди емитованог програма, 12 секунди је намењено реклама има ТВ Пинк. Нешто мало мање од тога имају ТВ Прва и ТВ О2, док је на програму ТВ Н1 и ТВ Happy то нешто више од седам процената.

Најмањи удео рекламног блока има РТС 1 са 5,46 процената, у односу на укупно емитовани садржај, показало је истраживање агенције Нинамедиа.

"Званчни ценовници су једна категорија, а рабати и тржиште сасвим друга. Тако да, процењену вредност самих огласа немамо, јер су укупне цене коштања знатно мање него као када би се рачунале једноставно методом цена за секунду, па помножено са бројем секунди", објашњава Гаврило Томић, директор сектора анализа медијског садржаја у Нинамедији.

Он још и додаје да се секунде за рекламе најчешће купују преко агенција, на компензацију или асигнацијом (то је посебан облик измиривања обавеза), а доминантно учешће на нашем тржишту имају три агенције.

ТВ Прва на основу броја емитованих секунди реклама је на првом месту са 1.854.867 секунди рекламног блока, а потом следе ТВ Пинк, ТВ 02, Happy, Н1 и РТС 1.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести