Гину мотоциклисти: Један у Каћу, други у Панчеву

У саобраћајној несрећи која се догодила синоћ у Каћу, погинуо је мотоциклиста С. К. (38) из Руме, незванично сазнаје „Дневник”.
Saobracajka motociklista/Dnevnik arhiva
Фото: Dnevnik, ilustracija

Несрећа се догодила на раскрсници улица Краља Петра Првог и Светозара Милетића када возач путничког аутомобила „југо” С. Ш. (55) из Новог Сада није уступио првенство пролаза мотоциклу „сузуки” којим је управљао С. К. и возачу двоточкаша пресекао пут. Одмах је позвана екипа Хитне помоћи, која је по доласку на место несреће могла само да констатује смрт мотоциклисте.

Возачу „југа” је одређено задржавање до 48 сати и против њега ће бити поднета кривична пријава због сумње да је извршио тешко кривично дело против безбедности саобраћаја.

Тројица мотоциклиста су се, наводно, враћала с мото-скупа и кретала кроз Каћ ка Новом Саду када је из споредне улице излетео аутомобил. Двојица мотоциклиста су га избегла, али трећи, нажалост, није успео.

Статистика показује да возачи скутера или мотора у Србији имају 250 пута већу могућност за погибију него да исто превозно средство возе у Европској унији јер је возачка култура у Србији је далеко испод стандарда.

По статистичким подацима, у 60 одсто случајева долази до судара између возача аутомобила и мотоциклиста. Велики број удеса последица је чињенице да возачи често превиде мотоциклисте или их једноставно не виде. Зато, кажу стручњаци, треба имати што уочљивију гардеробу и заштитну опрему.

Сезона мотоцикала је већ почела, а стручњаци упозоравају да возачи аутомобила треба да буду посебно обазриви. То, наравно, не ослобађа возаче мотоцикала обавезе да такође предузимају одређене превентивне мере.

Мотоциклисти морају да буду свесни тога да остали учесници у саобраћају не очекују знатно брже кретање него што је дозвољено на одређеном делу пута или насељу. Такође, морају себе максимално да заштите, да носе заштитну кацигу, да је закопчају и да носе заштитну опрему.


У Панчеву погинуо мотоциклиста

У саобраћајној несрећи на углу улица Ослобођења и Ружине у Панчеву данас је погинуо 22-годишњи мотоциклиста Марко Б.

У несрећи су учествовали мотоцикл кавасаки Р6 и аутомобил Ауди А4.

Мотоциклиста је са тешким повредама превезен у панчевачку болницу, где је преминуо.

На месту несреће обављен је увиђај.

Током даље истраге биће утврђене све појединости и околности трагичног удеса јавио је пинк.рс.


Шанса да се мотоциклисти повреде у саобраћају је 45 пута већа него возача аутомобила, тако да обавезно морају да прате ситуацију око себе. Понекад возачи аутомобила не пазе на моторе, разговарају телефоном, причају са саговорницима или једноставно не гледају у ретровизоре. То су њихове грешке на које возачи мотоцикала морају да буду спремни.

Агенција за безбедност саобраћаја је другу годину заредом покренула пројекат под називом „Тренинг безбедне вожње за мотоциклисте и мопедисте”. Циљ пројекта је повећање безбедности те групе учесника у саобраћају. Висок степен ризика страдања мотоциклиста и мопедиста на путевима Републике Србије главни је разлог реализације тог пројекта, којим је предвиђено да се тренинзи одрже у најмање двадесет локалних самоуправа широм Србије.

Наиме, анализирајући прошлогодишње тренинге у реализацији Агенције за безбедност саобраћаја, установљено је да је 98 одсто полазника имало такозвану самообуку, која није довољна да би били безбедни учесници у саобраћају.


Прошле године 57 страдалих

Током прошле године 57 возача мотора у Србији је изгубило живот, а 1.484 су повређена. Најчешћи узроци саобраћајних несрећа у којима учествују мотоциклисти су, на првом месту, неуступање првенства пролаза мотоциклисти приликом бочног укључивања на пут с првенством пролаза. На повећан број несрећа у којима страдају мотоциклисти су утицали и неприлагођена брзина, претицање, нерашчишћени путеви и неодговарајућа опрема, алкохол, као и слаба едукација возача.

С друге стране, лоше стање на путевима и неисправни мотоцикли су међу значајним ризицима, претицање с десне стране, као и провлачење између колона возила, такозвана цикцак вожња. Возачи аутомобила често не обраћају пажњу на возаче мотора, па не проверавају ретровизоре, не укључују мигавце и у највећем броју случајева користе мобилни телефон.


– Возачи и путници двоточкаша су једна од најрањивијих категорија учесника у саобраћају у Републици Србији – каже представник Агенције за безбедност саобраћаја задужен за рад с моторизованим двоточкашима Иван Бојовић. – Спровођење стручне, теоријске и практичне едукације и обуке у области безбедности саобраћаја доприноси значајном смањењу страдања у саобраћајним незгодама с учешћем возача мотоцикла и мопеда, односно укупног број страдалих у саобраћајним незгодама.

На тај начин, активностима усмереним ка повећању одговорног понашања у саобраћају и смањењу ризика од страдања возача двоточкаша, промовисаће се безбедно понашање у саобраћају, подизати свест о значају коришћења опреме и поштовања саобраћајних прописа, а у прилог томе говори податак да  се унапређује возачко искуство полазника.

До сада су тренинзи реализовани у седам локалних самоуправа: Инђији, Зрењанину, Сремској Митровици, Лазаревцу, Ваљеву, Ужицу и Краљеву, а кроз њих је прошло око 100 полазника тренинга безбедне вожње, док је  200 полазника одслушало теоријско предавање у области безбедности мотоциклиста.

Д. Николић

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести