Међутим, оно што је неупоредиво важније од крајњег резултата ове акције је чињеница да је раскринкан механизам којим је бродска посада, највероватније у дужем периоду, вршила милионске малверзације са погонским горивом.
Након вишемесечног праћења дошло се до података да брод улази у нашу земљу и излази из ње са нереално великим количинама погонског горива, за шта не постоји економска оправданост, а осим тога, сумњу је изазивала и чињеница да је посада због немогућности лоцирања у нашим територијалним водама искључивала електронски систем за праћење пловила РИС.
Приликом последње детаљне контроле овог брода, који је у луку Смедерево пристао због утовара руде, откривено је да је брод опремљен механизмом за лажирање при мерењу горива, захваљујући којем се приликом контрола увек очитава она количина нафте која одговара бродској посади.
Цариници су, наиме потпуном демонтажом једног мерног места открили да се испод поклопца налазе поменуте лажне сонде у виду епрувета и цеви, као и да је количина нафте у бродском танку неупоредиво мања од претходно очитане.
Констатовано је да на броду има једва нешто више од 5.000 литара нафте, и да упоређивањем са бродском документацијом недостаје количина од 95.508 литара ове акцизне робе.
Случај су у даљу надлежност преузели полиција и тужилаштво, који ће се због постојања елемената кривичног дела бавити даљом истрагом.