Тема "Дневника": Чак 98 младих возача погинуло у саобраћају од почетка године

На Централном гробљу у Футогу данас после подне биће сахрањен Милан Алексић (24), који је погинуо у суботу рано ујутру у несрећи , када је возило излетело с пута и ударило у тракторску приколицу паркирану поред пута у Улици Раде Кондића код броја 146.
1
Фото: Д. Николић

Према досадашњим информацијама, мерцедес којим је управљао Алексић кретао се из правца Новог Сада, а претпоставља се да је због мокрог коловоза услед кише која је падала, изгубио контролу над возилом, и најпре ударио у рекламну таблу, а затим, предњим делом аутомобила у тракторску приколицу с купусом, која је била паркирана ван коловоза.

- Ове године забележен је повећан број младих особа које су изгубиле живот у саобраћајним несрећама и до сада је погинуло њих 98, што их чини једном од најугроженијих категорија учесника у саобраћају - рекао је директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.

- Неки од главних проблема код младих возача су неискуство и жеља за доказивањем. Те две ствари доводе до саобраћајних незгода, нажалост са трагичним последицама - изјавио је Стаматовић на трибини „Ум на друм”, који је организовала београдска општина Врачар.

Нагласио да посебно треба указати и на проблем и ризик код вожње под дејством алкохола и психоактивних супстанци, које је такође често присутно.

Стаматовић је додао да је важно разговарати с младима што Агенција чини стално и нагласио да промотери, које су познате личности, могу да пошаљу јаку поруку.

- Покушавамо с особама које су препознатљиве, које могу да пошаљу јаку поруку, да дођемо до свести младих како би утицали на то да буду безбедни у саобраћају - казао је Стаматовић.


С пробном дозволом  БМВ-ом се закуцао у камион

Дејан В. (19) настрадао је у тешкој саобраћајној несрећи која се јуче око 9.45 сати догодила у месту Вица код Лучана. Наиме, како медији преносе, младић је преминуо на лицу места након што је возилом БМВ ударио у паркирани камион.

Према незваничним информацијама, Дејан је имао пробну возачку дозволу и није имао сигурносни појас. До саме несреће дошло је када је младић одлучио да претекне голф којим је управљао Д. К. (19) са пробном возачком дозволом. 

Дејан је након претицања изгубио контролу и слетео са коловоза након чега је ударио у камион који је био ван пута.  Возач голфа слетео је са пута, али на другу страну. Како је утврђено, није било контакта између БМВ-а и голфа. 


Рели возач Душан Борковић каже да је тема безбедности саобраћаја горућа, посебно када је реч о младим возачима.

- Млади су најкритичнија група, због адреналина, како се каже „млад - луд”, мисле да им је све могуће и да су непобедиви. Међутим, саобраћај је опаснији од тркачке стазе - рекао је Борковић.

Како је навео, цео живот је провео на тркачкој стази, али никада није возио брзо у саобраћају, описао је аутомобил с прекомерном брзином као „пројектил” и нагласио да млади своју жељу да возе брзо треба да остваре само на тркачкој стази.

- Млади ако знају да возе брзо, нека возе трке, и тамо нека се доказују, саобраћај није место за то - истакао је Борковић.

Истакао је разлику између неискусних и искусних младих возача и рекао да неискусни возачи нису проблем, јер се они плаше и возе опрезно, а да проблем настаје када се опусте.

- Проблем се дешава када неко положи па пролази време, година, две, три и добије сигурност у аутомобил, када постану сигурни да знају да возе и тада настаје проблем, проради адреналин - закључио је Борковић.

У протеклих пет година у саобраћајним несрећама трагично су настрадале чак 442 младе особе узраста од 15 до 30 година. Гинули су возачи, путници, махом они који су тек навршили 18 година враћајући се из ноћног провода. 

Према подацим а Агенције за безбедност саобраћаја, у 2021. години у Републици Србији поги-нуло је 101 младо лице, што чини 19 посто од укупног броја погинулих лица, односно свако пето лице погинуло у саобраћајним незгодама је узраста од 15 до 30 година. Повређено је 6.587 младих учесника у саобраћају, што је 33 посто од укупаног броја повређених лица у саобраћајним незгодама.

- Карактеристично за младе је да немају довољно искуства у управљању возилом, а с друге стране степен емоционалне зрелости, као и начин живота младих утиче на повећање ризика од настанка саобра-ћајних незгода и тежине последица саобраћајних незгода. Млади највише страдају као возачи и путници, пре свега у путничким аутомобилима, посебно од јуна до августа. У већој мери смртно страдају младићи (83 посто) у односу на девојке (17 посто) - наводи се у годишњем извеш-тају Агемције. .

У периоду од 2011. до 2021. године највећи број погинулих младих учесника у саобраћају било је 2011. године (185), а најмањи 2019. године (98). Након 2011. године успостављен је релативно стабилан тренд сма-њења броја погинулих младих учесника у саобраћају.

Највише погинулих младих прошле године имало је 20 година (12 лица). Млади возачи и путници у највећој мери су смртно страдали у вечерњим, ноћним и раним јутарњим часовима. Од 21 час до два сата ујутру погинуло је највише младих возача и путника. 

Д. Николић

М. Бозокин

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести