Медији ретко о младима, махом сензационалистички 

БЕОГРАД: Медијски садржаји за младе у Србији су веома оскудни и махом сензационалистички, а уместо аналитичког приступа, доминира сензационалистичко извештавање у којем се млади величају као хероји или су критиковани и представљени као лењи и некултурни, показао је извештај “Млади у медијском огледалу 2018” који је представила Кровна организација младих Србије (КОМС).
mladic mladi
Фото: pixabay.com

Истраживање које је спроведено од фебруара до априла 2018. показало је да је веома мали број текстова о младима у дневној штампи (1,9 одсто), у централним информативним телевизијским емисијама (2,9 одсто) и на онлајн порталима (4,6 одсто).

Такође, анкета спроведена у априлу и мају 2018. у девет градова у Србији, у којој су студенти и ученици средњих школа наводили медије који се обраћају млађој популацији, показала је да су то углавном портали (Вице, Инфостуд, Бука, Портал Млади), док се на листи нису нашле ниједне дневне новине.

Истраживање “Млади у медијском огледалу” спроводи се другу годину за редом, а према речима Бобана Стојановића из КОМС-а, циљ је да се испита у којој мери су млади присутни и на који начин представљени у медијима - штампаним, електронским и онлајн медијима.

Анализирају се различите уређивачке политике и публика којима се медији обраћају, а извештај показује да је заступљеност младих у медијима веома ниска у односу на остатак популације, као и да нема много извештаја и прилога посвећеној тој популацији.

Теме су углавном на вредности, а приметно је да медији покушавају да “сатанизују” младе, а посебно када се десе одређени догађаји који су, у ствари, повод за извештавање. Веома је мали број истраживачких, аналитичких и афирмативних текстова о младима, наводи Стојановић.

Истраживање показује и да млади највише говоре о себи, али да то веома често раде и политичари, односно доносиоци одлука, који користе спомињу младе у темама које њима одговарају, као што је незапосленост.

Медији би требало да се много више баве младима, посебно јавни сервис чија је то законска обавеза, али и комерцијални медији треба да прилагоде своје садржаје тој популацији будући да млади чине петину становништва и да су озбиљна публика, закључује Стојановић.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести