Хрватска улаже у железницу 3,5 милијарди евра

ЗАГРЕБ: Хрватска је уложила десетине милијарди куна у градњу аутопутева, а сад је ред дошао на железничке пруге, пише Вечерњи лист прецизирајући да ће у наредних 10 година у железницу били уложено 3,5 милијарди евра.
pruga, tanjug
Фото: Tanjug/ D.Aničić, ilustracija

Свети Иван Жабно-Гредец, прва нова пруга у Хрватској у последњих пола века, отворена је крајем прошле године, а 258 милиона куна (34,6 милиона евра), колико је уложено у градњу те пруге, само је један мањи део инвестиционог циклуса од 3,5 милијарди евра који је покренут у железници, наводи се у тексту.

Укупна дужина мреже железничких пруга, којима управља ХЖ Инфраструктура (ХЖИ), износи 2.617 километара, а од тога су 2.343 километра једноколосечне и свега 274 километра двоколосечне пруге.

Према подацима ХЖИ-ја, електрифицирано је 980 километара мреже, али би се у следећих 10 година, и то углавном захваљујући ЕУ фондовима, то требало знатно променити.

Хрватска би тако 2030. године требало да има и до 681 километар двоколосечних пруга и 1.022 километра електрифицираних пруга, пише лист.

Дужина двоколосечних пруга би требало да се повећа за 361 или 407 километара, у зависности од будуће трасе деонице Низинске пруге.

У ХЖИ-ју објашњавају да ће се на коридору РХ2, односно хрватском делу Медитеранског коридора, дужина двоколосечних пруга повећати за минимално 145 километара, а на коридору РХ1 за 82 километра, и то на деоници Дуго Село - Новска, тако да ће цео коридор РХ1 постати двоколосечан.

У тексту се детаљно наводе све деонице пруга и износ средстава који ће бити уложен у њихову градњу.

Поред тога, у овом инвестиционом циклусу биће електрифицирано и 42,6 километара једноколосечних пруга, и то пруге Запрешић - Забок (23,9 километара), и Винковци - Вуковар (18,7 км), напомиње лист.

Пројектоване брзине за нове пруге су 160 километара на сат, а њима ће моћи да возе композиције теретних возова дуге 750 метара, а путничких 400 метара.

На новим пругама ће возити и нових 40 возова. Предузеће "ХЖ Путнички превоз" досад је уговорио набавку 28 нових возова максималне брзине 120 кмЂх.

Набавку 21 воза ово предузеће намерава да финансира са 1,1 милијарди куна бесповратних средстава (око 147,6 милиона евра), а преосталих 19 кредитом Светске банке и Еурофиме, наводи Вечерњи.

EUR/RSD 117.5133
Најновије вести