Продаја половањака иде у пуној брзини

Продавци нових возила и више су него задовољни продајом на Међународном салону аутомобила у Београду: за прва два дана продато их је 1.500. Пошто је лане током целе манифестације продато 3.000 аутомобила, продавци се надају да ће ове године оборити рекорд.
гараза
Фото: EPA/Sebastian Kahnert

Међутим, дилери половних аутомобила немају разлога да страхују од те конкуренције: у Србији се већ годинама у просеку продаје 20.000 нових аутомобила и 100.000 половних. Вероватно ће се та статистика ове године и променити у корист нових, али промет аутомобила из друге руке неће бити угрожен.

Куће које нуде огласе за половна возила су бројне. Ко жели, може прво оно што му је потребно да погледа на сајту, а потом да дође на плац и види и уживо. А траже се...

– Свако возило има шансу да нађе купца, али највише се траже возила вредности до 5.000 евра – каже менаџер продаје у комапнији „Ком кар” из Новог Сада Драган Недељковић. – Када одлучи да купи половни аутомобил, купац жели возило које је прешло што мање километара. Изглед је такође важан, као и опште стање. Рекао бих да код наших људи благу предност имају возила произведена у Немачкој, попут „опела”, „фолксвагена”.

 

Кредит или лизинг?
Главна предност лизинга је што се добија лакше него кредит, односно процедура је једноставнија. Уз то, не улази у кредитну историју клијента па он може да узме и кредит. Мане су што је возило у власиштву лизинг-куће до последње рате, нема отуђења. Учешће од бар пет одсто је обавезно, без обзира на то да ли се ради о динарској или индексираној позајмици. Ауто се мора и каско осигурати.
Процедура за одобравање кредита је дужа. Клијент који је купио ауто на кредит може га после неколико месеци продати. За динарске кредите нема ушешћа, код индексираних је 30 одсто. Улази у податке Кредитног бироа и смањује капацитете за задуживање.
Ако се због аутомобила задужују, грађани их купују углавном на кредит, а компаније на лизинг.

 

Док се за стари ауто вади новац из сламарице или подиже кеш кредит, код нових је дилема да ли изабрати кредит или лизинг.

Већина се одлучује за кредит јер лизинг носи веће трошкове. Томе су великим делом допринеле и банке, које сваку изложбу аутомобила обележе и понудом с повољнијм каматама и другим условима него током године. Тако Интеза нуди клијентима индексирани кредит чија се камата креће већ од четири одсто. Креди агрикол банка је припремила динарску понуду с фиксном каматом већ од 5,9 процената.

Лизинг-куће не заостају: код њих се накнада, што је пандан камати, креће од пет до седам одсто, све на годишњем нивоу.

Дилери аутомобила су припремили занимљиве аранжмане с банкама и лизинг-кућама с којима сарађују. Лепше понуде које маме клијенте су бескаматни кредити. Лепо звучи и камата се ту сигурно не плаћа, али пре него што се одлучи за ту варијанту, купац треба да провери и друге услове. Код бескаматних кредита често не важе попусти који се узимају у обзир за позајмице с каматом, зато се ту пре ради о другачијем обрачуну камате, а не о кредиту кој је потпуно бесплатан.

Д. Вујошевић

Фото: EPA/Sebastian Kahnert

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести