Она заправо треба да регулише да јавни новац који стоји на располагању јавном сектору буде искоришћен одговорно и ефикасно јер је то новац пореских обвезника Србије.
Министар финансија Душан Вујовић објашњава да Србија до 2020. године треба да имплементира Стратегију развоја интерне финансијске контроле у јавном сектору, што ће допринети квалитетнијем коришћењу новца и квалитенијем јавном дијалогу о томе како се он троши и да ли се циљеви остварују.
“Уколико Србија оствари ту стратегију до 2020. године, биће међу првим земљама у Европи које ће имати модел за угледање, односно најбољу праксу у Европи и свету”, објаснио је Вујовић, додајући да сви морају да буду део тог процеса и да буду активни учесници који прихватају одговорност. – Данас постоји дијалог о томе да ли је негде можда нестало пара и која средства су потребна, а Стретегија је ту да се види да ли се новац пореских обвезника троши на прави начин.”
За четири године државна управа као прави сервис грађана
Државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе Иван Бошњак сматра да ће се у наредне четири године, кроз одговарајуће тренинге и увећање техничких и технолошких капацитета, па и људских, унапредити знања службеника, увести сви механизми контроле на свим нивоима власти и да ће се добити државна управа која јесте прави сервис грађанима и привреди.
Тек након имплементације тог акта, нагласио је он, могу се користити достигнућа модерних метода управљања и мерења ефикасности, ефективности, економичности и транспарентности, да би се знало како се троши новац, почев од Скупштине Србије па до последњег савета станара.
По речима представника Европске комисије Рејмонда Хила, Стратегија је оквир за развијање интерне контроле у јавном сектору за наредне четири године, чиме се прави боља јавна управа за грађане Србије.
“Србија је почела добро, правни оквир је на месту, смер политике је такође на месту и сада је време да се пређе на наредни корак – пуне имплементације стратегије – оценио је Хил. – Дакле, у јавној управи морају бити одговорни за боље јавне услуге, као и да те услуге буду транспарентније и да грађани знају да се новац пореских обвезника троши ефикасно, ефективно и економично.”
Љ. Малешевић