- Овогодишњи Фестивал измешта играње селектованих представа (селектор Слободан Савић) у позоришта широм градова Војводине – у Нови Сад, Суботицу, Сомбор и Вршац, дајући на част Зрењанину да као домаћин свечано отвори и затвори 70. ФППВ – наводе у НП “Тоша Јовановић”.
Девет позоришта Војводине, колико их учествује на овогодишњем Фестивалу, извешће 12 представа: седам драмских и четири представе за децу у такмичарској конкуренцији, као и једну у част награђених.
- Будући да су противпандемијске мере и даље на снази, те да институције позоришта представљају пример одговорног понашања које доприноси општој здравственој безбедности становништва, одлуком Заједнице професионалних позоришта Војводине представе се играју у матичним позориштима селектованих представа (прошлогодишња селекција пренета је на ову годину јер 70. ФППВ није одржан 2020.), док се свечано отварање Фестивала и промоција публикације 70. Сусрета фестивала позоришта Војводине (приређивачи Дејан Пенчић Пољански и Горан Ибрајтер) и затварање Фестивала са доделом награда, одржава у НП „Тоша Јовановић” – додају у зрењанинском позоришту.
Свој заинтересованој публици, која неће моћи да гледа представе у позориштима због ограниченог броја места у салама, биће омогућено онлајн праћење свечаног отварања и затварања фестивала на Фејсбук страници НП “Тоша Јовановић“, на којој ће се такође објављивати и распоред играња и каталог Фестивала, као и Дневник фестивала (8 издања), са актуелним фестивалским дешавањима.
Селектоване су представе: “Господин Мокинпот”, Петер Вајс, режија Љубослав Мајера, Народно позориште „Тоша Јовановић”, Зрењанин; “Семпер идем”, Ђорђе Лебовић, режија и драматизација Горчин Стојановић, Народно позориште Сомбор; “Густав је крив за све”, концепт и режија Кокан Младеновић, Позориште „Костолањи Деже”, Суботица;“Радничка хроника”, Петар Михајловић, режија Вељко Мићуновић, Народно позориште – Народно казалиште – Непсзинхаз Суботица, Драма на српском језику; “Травничка хроника”, Иво Андрић, режија и драматизација Никита Миливојевић, Српско народно позориште, у сарадњи са Народним позориштем Сомбор; “Ана Карењина”, Лав Николајевич Толстој, режија Дејан Пројковски, Новосадско позориште – Ујвидеки синхаз;“Ујка Вања”, Антон Павлович Чехов, режија Андреј Носов, Народно позориште „Стерија” и Хартефакт фонд, Београд;
Међу представама за децу изабране су: “Немушти језик”, Миливоје Млађеновић, режија и адаптација Јован Грујић, Народно позориште „Стерија”, Вршац; “Дивљождер”, текст и режија Јован Царан, Народно позориште „Тоша Јовановић”, Зрењанин (Луткарска сцена на српском језику); “Три мускетара”, Александра Гловацки по истоименом роману Александра Диме, режија Предраг Штрбац, Дечје позориште – Ђечје казалиште – Сабадкаи ђермексинхаз, Суботица; и “Позоришту с љубављу”, режија: Боњо Лунгов и Константин Каракостов, Дечје позориште – Ђечје казалиште – Сабадкаи ђермексинхаз, Суботица (представа на мађарском језику).
У част награђених биће одиграна представа “Заљубљивање”, ауторски пројекат Оље Ђорђевић, у извођењу Позоришта младих, Нови Сад.
Како истиче сеелектор Слободан Савић, нема никакве сумње да је ковид-19 не само зауставио него и преполовио позоришну продукцију, пођеднако у Србији као и у свету, али пандемија, ни на који начин није утицала на селекцију 70. фестивала професионалних позоришта Војводине, јер је селекција и објављена у року предвиђеном Статутом фестивала.
- У образложењу селекције 69. фестивала професионалних позоришта Војводине констатовао сам да је продукција у професионалним позориштима Војводине у односу на прошлу, али и неколико претходних сезона преполовљена ако говоримо о целовечерњим представама, а да је ситуација у продукцији представа за децу још гора. Гледано из исте перспективе, имајући на уму продукцију представа између два Фестивала, број премијерних целовечерњих представа је додатно смањен, а број представа за децу је буквално десеткован. Дакле, тренд опадања је настављен, иако имам вазда на уму да квантитет непроизводи увек и нужно квалитет. Али, чињенице које износим су онеспокојавајуће и нису, понављам, последица вируса ковид-19 нити све оскуднијих буџета наших позоришта који су, уз ретке изузетке, срамно мали. Реч је о квантитативном и о квалитативном опадању – указује селектор Савић.
Н. Пејчић