окоТВоко: Шах на слепо и медијска преслагања

НОВИ САД: Преслагања на нашем медијском небу никако да се заврше. Након што су водитељи и ТВ новинари искористили летњу паузу да, добровољно или присилно промене дресове, то ових дана чине и телевизије.
Ivana radoicic Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

Сукоби у ставовима и мишљењима све су већи, и лепо се може видети како обе стране збијају редове и групишу телевизијске канале, нарочито оне задужене за прикупљање гледалачке публике. Тако смо протеклих месеци били сведоци укрупњавања телевизијског капитала продајом Коперникуса и променом власника телевизија О2 и Прве, али и ширењем програма Јунајтед групе, односно СББ канала, стварањем програма Нова ТВ, широке садржајне платформе. О томе каква је структура емитованог програма у односу на удео у гледаности, као и ко добија највећи део медијског колача, писали смо прошле недеље, а за три месеца очекују нас и први резултати овог великог престројавања у две колоне, те ће бити занимљиво видети којем се конгломерату исплатило проширење, а ко ће морати да затражи додатну финансијску инјекцију.

У међувремену, наставља се развијање фронта уз помоћ копирања супарничких идеја. Поред копија успешних сатиричних и ток шоу емисија, попут „Контравизије“ и „Хит твита“, копирају се и читави канали. У томе предњаче ови спортски, па тако сваки пакет – Арена спорт и Спорт клуб – има у понуди десетак програма, уз разне погодности за претплатнике. Такмичење се проширило на програме забавног садржаја, па смо постали богатији за Нову ТВ, која је требало да попуни рупу изазвану продајом Прве телевизије, а како је О2 почела да преузима најатрактивније националне спортске преносе од Арена спорта, СББ је осмислио Нова спорт, са сличним садржајем, позајмљеним од свог спортског пакета канала.

Од силних преслагања и пресловљавања делује да су оба такмаца поприлично изгубила компас, правећи ризичне потезе, попут шаха на слепо, више усмерени ка томе да одговоре на изазов противника, него ка озбиљном развојном плану. Најновији потез направила је опет „прека страна“. Пре неколико недеља у емисији „Чашица разговора“ телевизије КЦН, власник ове телевизије Звездан Миловановић најавио је да ће телевизија О2 од Нове године вратити старо име Б92, али и направити заокрет ка повратку информативи. Ако се ова изјава покаже као тачна – а нема разлога да то не буде – идеја да се од О2 направи компресија садржинског програма Прве ТВ, уз додатак спорта и јачу информативу, биће потпуно напуштена. Зашто се на овај начин појачава информативни програм и да ли ће то бити пандан информативном каналу Н1, остаје да се види. Оно што је још увек нејасно јесте питање која је циљна група гађана овом променом, после вишегодишњих покушаја да се од претежно информативне Б92 направи комерцијално-забавна станица, а онда, променом имена, и прекине свака веза с историјом ове телевизије.

Сигурно је само да се историја понавља, али не увек у правцу оних који те промене праве. Видећемо.

Ивана Радоичић

EUR/RSD 117.5121
Најновије вести