Наса шаље две нове мисије на Венеру

ВАШИНГТОН: Наса је објавила да шаље две нове мисије на Венеру како би испитала атмосферу и геолошке карактеристике те планете.
svemir pixabay

Мисије Давинчи + и Веритас, којима је додељено по 500 милиона долара, треба да почну између 2028. и 2030. године, преноси ББЦ.

Администратор Насе Бил Нелсон рекао је да ће мисије пружити "шансу да се истражи планета на којој нисмо били више од 30 година". Последња сонда која је посетила планету био је Магеланов орбитер 1990. године.

„Циљ ове две сестринске мисије је да разумеју како је Венера постала свет сличан паклу, способан да топи олово на површини“, рекао је Нелсон.

Венера је друга планета од Сунца и најтоплија планета у Сунчевом систему са површинском температуром од 500 степени - довољно врућа да се топи олово.

Мисија Давинчи + мериће атмосферу планете како би стекла увид у то како се она формирала и развијала. Такође ће имати за циљ да утврди да ли је Венера икада имала океан.

Очекује се да ће Давинчи + послати прве слике геолошких карактеристика планете са високом резолуцијом. Научници верују да би ове особине могле бити упоредиве са континентима на Земљи и могле би наговестити да Венера има тектонику плоча.

Друга мисија, Веритас, мапираће површину планете како би разумела њену геолошку историју и истражила како се она тако различито развијала од Земље.

Користиће облик радара за мапирање кота површине и открити да ли се вулкани и земљотреси још увек дешавају.

„Запањујуће је колико мало знамо о Венери, али комбиновани резултати ових мисија откриће нам податке о планети, од облака на небу преко вулкана на њеној површини све до самог њеног језгра", рекао је Том Вагнер из Насиног одељења за планетарне науке.

„Биће као да смо поново открили планету“, додао је за ББЦ.