Почели радови на најдужем подводном тунелу на свету

КОПЕНХАГЕН:  Након више од деценије планирања, почели су радови на најдужем подводном тунелу на свету, који ће кроз Балтичко море повезивати Данску и Немачку.
Tunel "Femarnbelt"  Foto: EPA/EFE
Фото: Тунел "Фемарнбелт"  Фото: ЕПА/ЕФЕ

Тунел "Фемарнбелт" спуштаће се и до 40 метара испод Балтичког мора, а биће отворен 2029. године.Тунел, који ће бити дуг 18 километара, један је од највећих европских инфраструктурних пројеката, а у њега ће бити уложено преко седам милијарди евра, преноси Си-Ен-Ен.

Тунел ће пролазити Фемарновим појасом, теснацем између немачког острва Фемарн и данског острва Лоланд, а замишљен је као алтернатива тренутној трајектној линији из Родбија и Путгардена која сваке године превози милионе путника.Трајекту треба 45 минута, а након изградње тунела, возом ће бити потребно седам, а аутомобилом 10 минута како би се из једне државе прешло у другу.

Тунел, чији је службени назив "Фермарнбелт фиксед линк" (Fehmarnbelt Fixed Link), уједно ће бити и најдужи комбиновани тунел на свету, јер ће имати компоненте ауто-пута и железнице.Састојаће се од два ауто-пута, који ће бити одвојени службеним пролазом и двема електричним железничким пругама.

"Данас, ако идете возом од Копенхагена до Хамбурга, треба вам око четири и по сата. После завршетка изградње тунела, исто путовање трајаће два и по сата. Многи лете између та два града, али ће у будућности бити боље само сести у воз", рекао је Јенс Оле Каслунд, технички директор у данској државној компанији Фемерн А/С, која је задужена за овај велики пројекат.

Исто путовање биће брже и за возаче, јер ће се уштедети време које иначе проведу у чекању на трајект.

Пројекат датира још од 2008. године када су Немачка и Данска потписале уговор о изградњи тунела.

После тога је требало више од 10 година како би обе државе донеле посебне законе и спровеле повезане студије.

 

 

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести