Осмех Војводине кроз Бачку и Банат све ближи реализацији

НОВИ САД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић рекао је ове недеље да озбиљно раде на пројекту пута који спаја Сомбор и Кикинду, односно Бачки Брег и Наково, тачније Сомбор, Кулу, Врбас, Бечеј, Нови Бечеј, Србобран, Кикинду. Тако је план изградње пута који би требао да повеже крајњи северозапад са истоком АП Војводине, односно граничне прелазе са Мађарском (Бачки Брег) и са Румунијом (Наково) све ближи реализацији.
p
Фото: Ilustracija

- Озбиљно радимо на просторном планирању, те пројектовању пута који ће имати 175 километара и који ће изгледати као „осмех Војводине“ (смајли)- рекао је Момировић. Он додаје да многи нису могли ни да сањају о путевима као данас, те наводи пример Београд-Зрењанин, Зрењанин-Нови Сад, на ком ће радови почети до краја године. Момировић наглашава да путеви у Војводини заслужују више, нарочито део око Сомбора и Кикинде, уз све коридоре који су стратешки правци.

Тим поводом градоначелник Новог Сада Милош Вучевић рекао је да се „осмех Војводине“ протеже од Сомбора до Кикинде и улази у Јужнобачки округ, те пролази кроз Бечеј, Банат и спаја два дела Војводине, кроз које се сада тешко путује.

- Лакше је сада стићи до Ниша или Лесковца него до Кикинде, а са оваквим саобраћајницама спајате два битна града у овом делу државе на северу Србије са саобраћајницама спојеним на Е-75 које тако добијају своју конекцију- рекао је Вучевић.

Колико ће “смајли” значити србобранској општини, наводи председник Србобрана Радивој Дебељачки, који каже да ће овај пут имати велики значај за целу општину, јер ће бити направљена обилазница око насеља.

Кикинда ће бити још боље место за живот

- Веома велики значај за Град Кикинду, али и цео Севернобанатски округ ће имати изградња брзе саобраћајнице Наково-Кикинда-Сомбор-Бачки Брег, која спаја североисток и северозапад севера наше Србије, односно спаја исток и запад Војводине- рекао је за “Дневник” градоначелник Кикинде Никола Лукач.- Ово ће значити повећање инвестиционих потенцијала града Кикинде, најбрже и најближе повезивање са Коридором 10 и ауто- путем, те ће ово значити да ће Кикинда бити још боље место за живот, рад и подизање деце. Овим држава Србија показује да жели да се равномерно развија сваки регион у Србији, а ово је државна инвестиција, која ће препородити, како град Кикинду, тако, сигуран сам, и остале градове кроз које ће ова саобраћајница пролазити, јер ће спајати људе, грађане, а пословне могућности ће у овим местима, наравно и у Граду Кикинди, бити вишеструко увећане. Овакви пројекти омогућавају креирање одличног амбијента за живот и рад у граду Кикинди.


- То ће практично значити да ће комплетан пролазни, те теретни саобраћај који је пролазио кроз шири центар бити измештен од школа, вртића, те се овом брзом саобраћајницом то анулира. Обилазница око Србобрана је такође важна за нашу општину, јер ћемо имати много бољу везу са околним градовима и општинама, а имамо и одређен број људи који путују на посао, те ће саобраћајница и њима олакшати свакодневицу и из тог разлога је значајна за наше грађане- сматра Дебељачки. – Брже ћемо стизати и до граница, с обзиром на то да пут спаја румунску и мађарску страну, а близу је и граница са Хрватском. Он каже још да су представници локалних самоуправа кроз које ће пролазити брза саобраћајница одржали састанак са министром Момировићем у Сомбору, о чему је „Дневник“ писао, и још један званичан састанак са пројектантима ангажоване фирме „МХМ Пројект“ доо Нови Сад на ком су предложене две руте које би пролазиле кроз србобранску општину.

- Пошто не желимо да реметимо рад озбиљних привредника и пољопривредника, комбината и задруга, имали смо сугестије за две добијене руте и тренутно договарамо коначну руту која ће пролазити у делу коју ми Србобранци зовемо “код Млаке” и треба да се издефинише у том правцу куда ће проћи брза саобраћајница- каже Дебељачки. –Кривина која је тренутно уцртана не одговара условима брзе саобраћајнице, те се морају наћи алтернативни правци будуће руте и у том делу постоје две опције, а гледамо да обезбедимо приступ пољопривредницима њиховим њивама и добијемо тачно издефинисано где ће се налазити надвожњаци, атарски путеви, јер је то за нас јако важно, једнако као привредне делатности и активности које ће сигурно бити побољшане овим путем.

Србобранци су предложили трећу солуцију и њихов предлог пута, те чекају на одговор од Завода за урбанизам и пројектанстској фирми, који ће стићи ових дана.

Председник општине Врбас Предраг Ројевић каже да је брза саобраћајница Кикинда-Сомбор од великог значаја и за Врбашане, јер осим тога што спаја два округа Јужнобачки и Западнобачки, али ствара и бољи привредни амбијент што ће привући и нове инвеститоре у Врбас.

-То нам је изузетно важно, јер Врбас желимо да вратимо на мапу старог привредног гиганта као што је некад био и сигурно да Врбасу није место на маргинама- истиче Ројевић.

Рок за радове две и по године

Ова брза саобраћајница, која би требала коначно да престоницу западне Бачке извуче из својеврсног саобраћајног „слепог црева“ у којем се налази последњих деценија, простираће се од граничних прелаза Бачког Брега до Накова и повезаће две државе са којима се Србија граничи, Мађарску на северозападу и Румунију на истоку. За изградњу саобраћајнице држава је издвојила 100 милиона евра, почетак радова се очекује у септембру 2021. а планирано је да се са изградњом заврши у року од две и по године. Брза саобраћајница би требала да буде дугачка 175 километара, а вредност радова износиће око 835 милиона евра.


И Врбас, као и Србобран, још увек у оптивају има две трасе куда ће пролазити пут, како се не би реметило досадашње функционисање, или било мање рушења, односно наношења штете током саме изградње.

- Брза саобраћајница ће развити и боље услове за индустријску зону и од великог је значаја за Врбас због прављења бољег амбијента за довођење страних инвеститора, што нам је приоритет и о чему ће бити више речи у наредном периоду- напомиње Ројевић.

Председник општине Кула Дамјан Миљанић и његови сарадници састали су се средином фебруара са тимом пројектаната фирме МХМ-Пројект доо Нови Сад. Утврђено је да ће у Кули бити два укључења на трасу, код индустријске зоне и на Липарском путу, како би се теретни саобраћај преусмерио из центра Куле, док ће Црвенка и Сивац имати по једно укључење. Потврђено је да ће радови на изградњи брзе саобраћајнице почети крајем године.

Маша Стакић

EUR/RSD 117.5666
Најновије вести