Констанца Макрас отворила 53. Битеф фестивал

БЕОГРАД: Једна од водећих светских кореографкиња, Констанца Макрас, чија је представа "Big in Bombay" с великим успехом гостовала на 40. Битефу, отворила је вечерас у Народном позористу у Београду 53. издање тог фестивала који јој је, како је истакла, посебно драг.
Orest u Mosulu/TANJUG / RADE PRELIC
Фото: Танјуг/Раде Прелић/Орест у Мосулу

Макрас, која је 2008. у поодмаклој трудноћи била у жирију Битеф фестивала, а сада припрема са Битеф денс компанијом представу "Градови којих више нема" за нову сезону Битеф театра, истакла је да Битеф фестивал пружа могућност да се чују различити гласови што је посебно важно "у време полтичког армагедона".

"Након извођења представе ''Big in Bombay'' публика је била изненађена што је једна плесна представа толико политична, али за мене плес јесте политичан, јер је тело као основно средство израза у плесу увек политично. И представа која ће имати премијеру 1. октобра у Битеф театру јесте политична и базира се на успоменама преживелих у бомбардовању Дрездена", рекла је Макрас.

Она је објаснила да се комад бави траумама из бомбардовања које су универзалне и да је посматрала све то кроз архитектуру као уметност сећања, правећи паралелу између Дрездена и Београда пошто су оба града била бомбардована.

"У време политичког армагедона широм света, наша позиција, позиција позоришних стваралаца и играча, врло је важна. Важно је да заузмемо став, а истовремено смо заробљени између политичке коректности и правичности и потребе да извршимо одређен утицај. Зато су фестивали попут Битефа врло важни јер су места где многи гласови могу да се чују", истакла је Макрас.

Након јучерашњег дана Пролога са пројектом "Београд на даљински" Штефана Кегија и "Римини протокола", за свечано отварање фестивала одабрана је представа "Орест у Мосулу", у продукцији позоришта НТГент (Белгија) и режији једног од политички најпровокативнијих редитеља данашњице, Мила Рауа.

Рау проблематизује Есхилов "оптимизам" из "Орестије" и поставља питање да ли су у данашењм свету могуће право, правда, демократија.

Овогодишњи Битеф фестивал под слоганом "Почнимо љубав из почетка" посвећен је имерзивном позоришту, у коме се бришу границе између извођача и публике, и преиспитивању заједнице, њене кризе, односа појединца и групе.

До 26. септембра, у оквиру главног програма, биће изведено укупно 12 представа из Белгије, Бразила, Немачке, Нигерије, Словеније, Србије, Француске, Хрватске и Швајцарске.

Публика ће гледати представе "Историја насиља" Томаса Остермајера, "Yuropa" Кудуза Оникекуа, "Неморалне приче - 1. део: Кућа мајка" Фие Менар и Жан-Лика Божола, "О месу и бетону" Лусиане Ларе, "Ретке птице" француске трупе "Вук за човека" и "Позвани" Сепе Бајенса.

У оквиру стратегије Битефа да промовише домаће и регионално позориште у ширем међународном контексту, на фестивалу ће бити изведене две представе из Србије и по једна из Хрватске и Словеније: "Зашто је полудео господин Р?" (ЈДП, режија Бобо Јелчић), "Тартиф" Игора Вука Торбице у копродукцији Народног позоришта Сомбор и СНП-а из Новог Сада, "Младеж без Бога" у режији Борута Шепаровића (ЗКМ и Монтажстрој из Загреба) и "Али: страх једе душу" у продукцији СНГ Драма из Љубљане и режији Себастијана Хорвата.

Ове представе ће гледати и више од 40 новинара, критичара, театролога, продуцената, уметника и селектора међународних фестивала из Мађарске, Хрватске, Словеније, Црне Горе, БИХ, Румуније, Бугарске, Енглеске, Белгије, Јапана, Немачке, Француске, Јужне Кореје, САД и Русије.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести