Београдски фестивал игре с две представе гостује у Новом Саду

Београдски фестивал игре, који је 15. марта на сцени Сава центра отворио својом представом “Велики кротитељ“грчки визуелни уметник, редитељ и кореограф Димитрис Папајоану, овогодишњи добитник награде „Јован Ћирилов“, представиће и у новом издању, под слоганом „Престоница“ врхунске креације плесних компанија из целог света.
д
Фото: Промо

За 15 година трајања овај фестивал се уписао на мапу најзначајнијих манифестација уметичке игре у свету и до 4. априла публика је у прилици да види 15 плесних трупа из 14 земаља Израела, Грчке, Холандије, Кине, Норвешке, Аустралије, Велике Британије, САД, Данске, Пољске, Белгије, Немачке, Италије и Канаде са 24 нове кореографске поставке богатог плесног покрета.

Сцена Српског народног позоришта већ 12 година домаћин је неким представама овог јединственог фестивала. Ове године новосадски поклониоци уметичке игре биће у прилици да виде трупе које први пут гостују у Србији и то 21. марта Балет Хогконга, а 3. априла Сиднејску компанију игре, са по три кореографске целине. Балет из Хонгконга, једна од првих класичних балетских компанија у Азији, од оснивања 1979. еволуирао је у живу организацију сценских уметности са врхунским репертоаром који се састоји од низа уметничких и технички изазовних продукција, представљајућу своје изузетне играче.

Балет Хонгконга изводи комаде најтраженијих кореографа данашњице, а овом  Фестивалу игре представиће три аутора. Феј Бо у кореографији “Хармонија богова и људи” инспирисан је древном музиком кинеске цитре наставља дијалог између источне традиције и западне балетске уметности. Тајванско амерички кореограф Едвард Лијанг у комаду “Духовна нит” црпи инспирацију из кинеских венчања и дотиче теме неизвесности, жртве и слободе у партерским односима. Комад “Облик сјаја” финског аутора Јорме Ела постављен на три музичка дела Моцарта и Бетовена својеврсна је студија музичке структуре, док њена енергија лежи у самој композицији.


Шест карата за Балет Хонконга

Читаоцима “Дневника” генерални покровитељ 15. Београдског фестивала игре “Вип” поклања три пута по две улазнице за гостовање балета Хонгконга у Новом Саду 21. марта. Добиће их троје читалаца који се данас од 13 до 13,15 часова јаве на телефон Културне рубрике “Дневика” 4806881. Добитници ће улазнице моћи да подигну данас на портирници “Дневика”.


Програм Сиднејске компаније игре, познате сила аустралијске савремене сцене, чији наступи широм света у оквиру међународних турнеја опчињавају публику, чине такође три комада изузетно цењених кореографа.

Комад “Гну” Габријеле Ненкајвел је високо-енергетски вртлог физикалности играча. Кореографија “Светлост мрака” Рафаела Боначела бави се начином на који светлост и тама утичу на нас, на наше расположење, призивање сећања на одређене периоде у нашим животима. Кореограф и играч Ченг Цунг-Лунг аутор комада “Пун месец” бави се изражајним светлостима града које су га бескрајно фасцинирале насупрот којима је месец, природни симбол лепоте.

Уметнички директор Балета Хонгконг  Септим Вебр  је осмислио улични перформанс желећи да на спектакуларан начин активира јавни простор. Уколико временске прилике дозволе 25 чланова балетског ансамбла извешће 21. марта у 14 часова на Тргу слободе у Новом Саду получасовни перформанс из поставке Треја Мекинајера “Day in Life” на музику Битлса који су прошле године приредили на њујоршком Тајмс Скверу.

Н. Попов

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести