"Кишне капи на врелом камењу“ премијерно 20. фебруара у БДП

БЕОГРАД: Представа "Кишне капи на врелом камењу“ у режији Југа Ђорђевића биће премијерно изведена 20. фебруара на сцени Београдског драмског позоришта, када ће бити обележен дан тог важног београдског театра, најављено је на конференцији за медије.
Сирота Милева из Босне у нашој цивилизацији године 1878.
Фото: И. Прерадовић/ НП Суботица промо

У представи насталој према тексту Рајнера Вернера Фасбиндера играју Павле Пекић, Љубинка Кларић, Александар Вучковић и Ива Илинчић.

Фасбиндер је култни филмски и позоришни редитељ, драмски писац, глумац, есејиста, један од покретача немачког новог таласа.

Фасбиндерова каријера трајала је свега двадесет година, али је за то време снимио 40 филмова, написао 24 позоришна комада и генерално обележио једно време, дотичући теме о којима се мало ко усуђивао да говори.

"Рајнер Вернер Фасбиндер данас је истинитији и провокативнији од времена у коме је стварао, а стварао је у периоду великих светских промена, револуција и ратова. Остао је упамћен као аутор који је знао да у својим радовима препозна и антиципира проблеме који се често карактеришу као табу теме", каже редитељ Југ Ђорђевић.

Како Ђорђевић напомиње, првобитно је премијера преставе "Кишне капи на врелом камењу" била заказана за новембар, али је отказана због пооштравања епидемиолошких мера у Србији.

"Били смо спремни и у новембру, а ето, сада смо у "неиздржу" на који ће начин публика да препозна и прихвати оно што смо радили. Надам се да ће све што смо припремили на прави начин комуницирати са публиком у позоришту", казао је Ђорђевић.

Сиже Фасбиндеровог комада је, према Ђорђевићевим речима, чини веза између два мушкарца, заправо љубавни четвороугао, јер обојица имају паралелне везе.

"На крају се тај цели квартет спаја и резултира одређеним догађајима. Тај Фасбиндеров сиже смо ми претворили у представу уз помоћ специјалног механизма позоришног стварања", казао је Ђорђевић и захвалио се Београдском драмском позоришту што му је омогућило рад на тако занимљивој представи.

Љубинка Кларић наглашава да још није свесна да су направили представу јер је процес редитеља Ђорђевића за њу уникатан приступ стварању позоришног комада.

"Никада нисам учествовала у оваквом процесу припремања представе. Редитељ је млад али је тачно знао шта ради. Нећу бити скромна јер знам да смо направили изузетну представу", казала је Кларић.

Ива Илинчић такође хвали редитељски приступ припремању представе.

"Први пут радим Фасбиндера у позоришту. Редитељ је сместио текст комада у врло интересантан концепт. Пронашао је позоришни језик којом та прича може да се исприча на врло специфичан начин. Верујем да ће се публици допасти наша представа јер има врло занимљиву поруку. Публика ће у сваком случају морати мало више да укључи мозак него што је навикла у позоришту", казала је Илинчић.

На питање Танјуга, да ли судски процес у чијем средишту је Мирослав Мика Алексић, а чији је један од протагониста и млада глумица, утиче на њене конкретне креативне потенцијале, Илинчић је кратко одговорила да не утиче.

Павле Пекић наглашава да је Фасбиндеров комад у Ђорђевићевој визији померен у друге околности, у нешто што је нама ближе и што нуди више смисла протагонистима представе и публици.

"Био је ово узбудљив пројекат у непријатно доба, али и јако креативно. Могућност да истражујемо у позоришту у "закључано" доба пандемије у сваком о нас је провоцирала нове валере креације и то ће се у представи видети", казао је Пекић.

Драматургију потписује Тијана Грумић, за сценографију је задужена Андреја Рондовић, костимографкиња је Велимирка Дамјановић, композитор Јулија Ђорђевић, док је сценски покрет урадио Дамјан Кецојевић.

 

 

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести