Стеријино позорје коначно пред фестивалским издањем

Стеријино позорје у свом фестивалском издању, 65. по реду, почиње у суботу, 26. септембра, и трајаће до 4. октобра.
д
Фото: Срђан Дорошки

Још увек не може са сигурношћу да се повтрди тачан програм, јер много тога зависи од здравственог стања, првенствено извођача, али може да се пренесе јака воља организатора да отказивање, и поред низа одлагања због ванредних околности изазваних пандемијом вируса корона, никад није било опција.

- Могуће је вратити се нормалном животу. Ужасава ме “генијална” конструкција нове нормалности која је ненормална - поручио је директор Стеријиног позорја Мирослав Мики Радоњић. - Позоришта су места слободе, а не легла заразе!

Уз напомене да ће се придржавати свих прописаних безбедносних мера, а да је велика и лична одговорност сваког понаособ, Радоњић је подсетио да је од људског живота важније само људско достојанство, које почива на унапређењу духовног аспекта личности.

- Живот у страху није живот - поручио је директор Стеријиног позорја и позвао публику да дође, извинивши се оном делу који је због рестрикције у погледу испуњености позоришних сала остао без карата.   Изложбом “Позориште у фотографској уметности”, затим беседом Бранке Петрић Фехмију и извођењем представе “Смедерево 1941.” Ане Ђорђевић Српског народног позоришта на матичној сцени, почеће 65. Стеријино позорје, а главна, такмичарска селекција Светислава Јованова биће настављена представама “Кретање” Димитрија Коканова, у режији Јоване Томић (Битеф театар), “Ко је убио Yенис Yоплин?” Тијане Грумић, у режији Соње Петровић (Српско народно позориште/ ОПЕНС), “Густав је крив за све” Кокана Младеновића (Позориште “Деже Костолањи”, Суботица), “Семпер идем” Ђорђа Лебовића, у драматизацији и режији Горчина Стојановића (Народно позориште Сомбор), “Радничка хроника” Петра Михајловића, у режији Вељка Мићуновића (Народно позориште Суботица), “Лепа Брена проyект” Ведране Клепица, Слободана Обрадовића, Маје Пелевић, Тање Шљивар, Олге Димитријевић, у концепту и режији Владимира Алексића и Олге Димитријевић (Битеф театар и Флајинyинyер).

“Једваносимсобоакаломистобо” Нејре Бабић и Алеша Курта, у режији Алеша Курта (Сарајевски ратни театар), “Ајхман у Јерусалиму” Јернеја Лоренција (Загребачко казалиште младих), представе су у међународном програму “Кругови”.

Приметно је да ће у селекцији Светислава Јованова изостати представе “Маратонци трче почасни круг” Душана Ковачевића, у режији Паола Мађелија (Мађар синхаз Будимпешта) и “Семинаристи: Шредингеров бог” Јурија Шехватова (Театр.док Москва), из познатих епидемиолошких разлога, али ће зато публика бити у прилици да види “Лонли планет” Маје Пелевић, Димитрија Коканова, Олге Димитријевић, Тање Шљивар, Игора Коруге (Атеље 212) и “Сјећаш ли се Доли Бел” Абдулаха Сидрана, у адаптацији и режији Кокана Младеновића (Камерни театар 55 Сарајево).


„Јован Христић” за Светозара Рапајића

На конференцији за новинаре у Стеријином позорју, саопштено је и то да је Светозар Рапајић добитник овогодишње Стеријине награде за театрологију “Јован Христић”. Рапајић је награду освојио књигом “Музичко позориште као уметничка синтеза” (Факултет драмских уметности, 2018).


Новост на Стеријином позорју је оф-програм “друга сцена” за који је селекторка Ивона Јањић изабрала представе “Нико и ништа” Ане Поповић (Пулс театар Лазаревац) и “Повратак” Дејвида Гласа (Српско народно позориште).    

Селектор Светислав Јованов није крио разочарење због крње селекције, тежине с којом се тренутно са сцене збива интеракција са публиком, али је изразио наду да ће се управо Стеријиним позорјем вратити осећај позоришта. На свој слоган за селекцију “Стварност чуднија од маште” осврнуо се анегдотом из антике, када је првог забележеног драмског уметника Тесписа након изведбе Солон отерао псовкама, а овај му одговорио да је реч само о игри, мудри атински законодавац је узвратио: “Што уђе у игру, уђе и у живот.”  

И. Бурић

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести