Велики повратак Биљане Србљановић на сцену ЈДП-а

БЕОГРАД: Славна српска драмска списатељица Биљана Србљановић вратила се у велилком стилу у петак увече на сцену Југословенског драмског позоришта премијером комада "Врат од стакла", у режији Јагоша Марковића.
BiljanaSrbljanovic01 Dnevnik arhiva
Фото: Dnevnik.rs

Дугоочекивани комад Биљане Србљановић прати пропадање једне београдске породице на различитим нивоима и нијансама - историјски изазови, безуспешне револуције, ретроградни друштвени процеси, растакали су породицу у којој живе три генерације.

Маестрална Јелисавета Сека Сабљић нашла се у улози Богданке, припаднице генерације која је имала фамозно радно време од седам до три, приступ одмаралиштима на Јахорини и у Дубровнику... регресе, друштвене станове, једном речју, "југословенски социјализам". 

У позним годинама, Богданка је припадница анемичне грађанске Србије која је у својој самодовољности сав утицај на друштво пренела на Твитер. 

Њени репови из шездесетосмашке младости и "напредовања у каријери" коначно долазе на наплату у времену без идеологије у којем царује профит. 

Сјајне улоге су оствариле и Анита Манчић и Весна Тривалић, која се после 17 година вратила на позоришну сцену. 

Њих две, уз Драгана Мићановића, играју анестезирану генерацију четрдесетогодишњака, који су се давно предали друштвеним, историјским и економским околностима. 

Трећу генерацију представља изврсна Милица Гојковић, чији је једини циљ да се пре одласка на студије докопа иностранства и започне потпуно нови живот из почетка. 

Комплетан утисак изврсне позоришне представе својим деловањем на сцени заокружили су Ирфан Менсур, Марко Јанкетић, Милош Самолов, Бојан Лазаров, Слободан Тешић и Ана Чарман. 

Дугим овацијама публика је испратила протагонисте представе "Врат од стакла" са сцене ЈДП-а.

Stanko
08.10.2018 • 09:30
Da li je bilo ko gledao ovu predstavu ili svi samo prepisuju nekakvo "zvanično saopštenje". Trivijalne priče glavnih junaka bazirane na nejasnim "tragičnim krivicama" (na pr. vojni pozivar iz devedesetih, dvadeset godina u depresiji i ne ustaje iz kreveta zbog toga što je uručivao - pozive za odlazak na ratište!? (U dva sata ni jedna radnja, ni jedan lik nisu uspeli da se razviju bar do bilo kakvog smislenog oblika - za sve njihove "tragedije" smo saznali kroz lične "monologe" u obliku direktog pojedinačnog obraćanja publici pod spotlight reflektorom. I sve spojeno grubo našivenim, prostačkim skečevima (dobar deo publike se smejao pa se čovek zapita - da li smo uopšte zaslužili bolje pozorište)
EUR/RSD 117.5795
Најновије вести