ИРЕНА ГРАХОВАЦ Бундама омађијала Инстанбул

Српска модна дизајнерка Ирена Граховац била је специјални гост на престижном интернационалном сајму коже и крзна „LeShow“, одржаном у Истанбулу крајем јануара, где је имала запажену модну ревију.
 Irena Grahovac foto: D. Milićević
Фото: Ирена Граховац фото: Д. Милићевић

- Ово је мој први наступ као самосталног дизајнера на међународном сајму, а нарочито сам поносна што је реч о заиста великој и престижној манифестацији.

Занимљиво је колико ван граница наше земље људи препознају мог рад и зато сам добила статус специјалног госта и амбасадора моде - прича Ирена, која је том приликом представила колекцију за сезону јесен-зима 2019/2020.

Чиме је инспирисана и од чега је кројена колекција коју сте представили на интернационалном сајму моде „LeShow“ у Истанбулу?

- У првом делу колекције су бунде и монтони од тоскане - дугодлаког јагњећег крзна. У другом сегменту, који је изазвао заиста велико интересовање посетилаца и медија су пуњени „шушкавци” различитих  форми – од оних укројених који прате линију тела, до сасвим предимензионираних. Један део модела је урађен са скривеним копчањем, а други са украсним рајсфершлусима који омогућавају да модел буде расклопив. Постоје и двослојни модели који су комбинација мантила и прслука и све се може носити како заједно, тако и одвојено.

Фото: Један од модела приказан на сајму у Истанбулу фото: Д. Милићевић

Какав је био пријем ваше колекције?

- Јако сам задовољна и на какве је реакције наишла колекција, али и како су ме организатори дочекали и третирали. Тамо сам имала статус специјалног госта. Реч је о великом сајму на коме је учествовало више од 130 излагача из целог света, биле су хиљаде посетилаца и све је било јако медијски пропраћено. Не могу ни да побројим колико сам интервјуа дала. Добила сам неке занимљиве понуде, а следеће што ме очекује је презентација колекције у Москви, у мају. Позвала сам организаторе да „LeShow” сајам организују и у Србији, јер се у иностранству увек трудим да промовишем Србију, да будем модни амбасадор наше земље.

Колико је труда и рада потребно да би се доспело на иностране модне писте и генерално да би се одећа пласирала на страна тржишта?

- Потребан је квалитет у раду, аутентичност, енергија, али и контакти. У Србији сам радила до 2001. године, а онда сам добила понуду од тада највеће турске компаније за производњу одеће од коже и крзна „Империо” да будем њихов дизајнер. Било је то значајно искуство за мене и отворило ми је многа врата. Касније сам одлучила да се посветим сопственом бренду Ирена Граховац. Међутим, код нас више нема не само добрих текстилаца, него ни кожарских радника. То је био и један од разлога зашто сам производњу преселила у Турску, они су међу најбољима у свету.

Како сте се определили за дизајнирање модела од коже и крзна, будући да су веома ризични јер су тешки за обраду, а и неопходна су велика улагања?

- Моду сам заволела поред баке Милке која је била власница кројачког салона. Још као девојчица села сам за шиваћу машину. Већ сам у гимназији увелико дизајнирала одећу. Међутим, када сам се први пут окушала у раду са кожом осетила сам огромно узбуђење и знала сам да више нема повратка на  друге материјале. Све што сам хтела је да научим што више о раду са кожом и крзном.  

Сарађујете с Дејаном Милићевићем, колико је битна фотографија и генерално презентација на друштвеним мрежама за продају?

- Наравно, уколико немате добар модел да фотографишете, не вреди ништа. Међутим, свакако да је добра фотографија неопходна, као и присуство на Фејсбуку, Инстаграму и осталим друштвеним мрежама. Сарађивала сам са бројним фотографима, али Дејан је нешто посебно. Осим што је јако талентован и велики естета, наши сензибилитети се поклапају. Рад са њим је забаван колико и креативан. Са Дејаном сарађујем већ неко време, ускоро отварамо и студио за фото и видео продукциуји, то је нешто на чему тренутно радимо.

Фото: Ирена Граховац и Дејан Милићевић на сајму моде „LeShow“ фото: Д. Милићевић

 Шта је ваше основно модно правило или у моди више нема правила?

- Увек се руководим тиме да жена носи одећу, а не одећа жену. Комади у тренду требало би само да допуњују већ изграђени стил. Ако прво приметимо жену, потом њену одећу, то је добар стил.

С. Милановић

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести