окоТВоко  Бинџовање комплет лепиње

И тако, крочили смо у ново телевизијско доба. Друга сезона серије “Сенке над Балканом” од 8. новембра пребачена је на интернет и могла се за 990 динара скинути одједном.
Ivana radoicic Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

После уплате, било где у Србији, у СББ-овом Видео клубу откључавало се свих 10 епизода, а садржај, без реклама, доступан је 30 дана од тренутка куповине. За неколико дана СББ је забележио више од 10 хиљада “скидања” серије, потврђујући тиме наше раније претпоставке да смо, што се начина на који гледамо телевизијски садржај тиче, сасвим у складу са светским трендовима. Они који нису у СББ мрежи, Сенке могу да купе преко портала eon.tv, а дијаспора има могућност да купи нову сезону преко платформе Nettvplus. За оне стрпљиве, серија се једном недељно емитује на каналу Нова С.

Тако смо сазнали из прве руке како изгледа чувено “бинџовање”. За оне који не знају, бинџовање у оригиналу значи краткотрајно вишесатно или вишедневно претеривање у јелу и пићу. Развојем телевизије “бинџовање” добија ново, позитивније значење: бинџује се серија или више филмова исте тематике, тако што се сакупе све епизоде једне сезоне или филмови, а онда издвоји дан или два и, сам или у друштву, погледа све, од прве до последње. Стране продукцијске куће препознале су промењене навике својих корисника, највише анализирајући начин на који се са пиратских сајтова преузима медијски садржај: већина се понаша управо овако, а најскиданији су линкови у којима се нуди упакована цела сезона. Овај начин гледања садржаја посебно је постао популаран појавом ТВ платформи попут Нетфликса. Неке популарне серије, међу којима и “Игра престола”, нуде се у пакету за одређену врсту претплате или додатну своту новца, и доступне су за гледање ограничени период. И такав начин продаје медијског садржаја све је популарнији, а гледаоци од стриминг сервиса очекују да им сервирају готове серије, како би сами могли да бирају кад ће и колико ће епизода погледати.

Недостатак времена или превелик избор садржаја тако су наметнули нова правила. Гледалац, размажен интернет везом која му нуди бескрајне могућности бесплатне или јефтине медијске забаве, тражи од кабловских дистрибутера и стриминг сервиса да одговоре на његове потребе и понуде му комплет лепињу, уместо система “ћевап по ћевап”. С друге стране, спреман је да плати додатно како би избегао не само недељну обавезу да буде код куће у одређено време, већ и да га у гледању не прекидају рекламе. А то је озбиљан ударац фирмама које желе да се оглашавају, али и знак у ком правцу треба да се развијају њихов продор на ново, „бинџ“ тржиште.

Понет овим успехом, јер, серију су у међувремену откупили и Хрвати, а у Македонији, Црној Гори и Босни и Херцеговини могу да је гледају корисници Тотал ТВ-а, СББ је гледаоцима понудио своју серију „Жигосани у рекету“ на другачији начин: за кориснике већих пакета на Видео клубу епизоде се могу видети дан раније, као претпремијере.

Да су ствари озбиљне, показује и податак да је овакав начин гледања серија направио прави хаос на „црном“ тржишту онлајн гледања домаћих серија и филмова, а због пиратерије пала су и нека хапшења. Како ће се у овом серијском хаосу снаћи конкуренција, видећемо сигурно наредних дана јер, битка за гледаоца више наставља се несмањеном жестином.

У међувремену, ријалити звезде плачу саме испод оне пластичне мушеме. Мислите о томе.

Ивана Радоичић

EUR/RSD 117.5124
Најновије вести